به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر سه شنبه در آیین معرفی اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی در محل استانداری افزود: وظیفه اصلی بخش دولتی، شورای نگهبان و تمامی مجریان انتخابات اجرای صحیح قانون و بی طرفی کامل از نامزدهای انتخاباتی است.
وی ادامه داد: شورای نگهبان و ستاد برگزاری انتخابات استان مرکزی باید تلاش کنند تا با هماهنگی برون بخشی شرایط و فضای یک انتخابات سالم همراه با حضور حداکثری مردم را فراهم کنند.
استاندار مرکزی بیان کرد: سابقه استان مرکزی در برگزاری انتخابات های مختلف درخشان است و امسال نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به بهترین شکل ممکن و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.
آقازاده تاکید کرد: اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی و دیگر مجریان این فرآیند ملی باید بدانند که حمایت از یک نامزد انتخاباتی به خصوص با منابع و امکانات دولتی خلاف قانون است و اهتمام به این مهم مصداق بارز قانون شکنی است.
وی اضافه کرد: ستاد انتخابات استان مرکزی باید در زوهای آینده نشست های تخصصی خود را با شورای نگهبان برگزار و نقاط قوت و ضعف استان را مورد ارزیابی قرار دهد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: تحرک های انتخاباتی در نقاط مختلف استان از 2 ماه گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته و این مسائل مهم در شورای تامین استان مطرح و تصمیم گیری می شود.
آقازاده با بیان اینکه استانی شدن انتخابات به طور کامل منتفی شده است، بیان کرد: آخرین اصلاح قانون مجلس خرداد ماه سال 1395 صورت گرفت که بر اساس آن به جای 25 درصد آرا، 20 درصد آرا در هر حوزه لحاظ می شود و هر نامزدی که یک پنجم کل آرا را به دست آورد، مستقیم به مجلس می رود.
وی بیان کرد: اضافه شدن تعداد نماینده های استان مرکزی نیز منتفی است اما ممکن است در قانون برگزاری انتخابات تغییرات جزئی انجام شود.
در این آیین «بهروز اکرمی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی انتخاب و دیگر اعضای این ستاد نیز معرفی و احکام آنها از سوی استاندار مرکزی صادر شد.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.