به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «کیومرث عزیزی» با بیان آخرین جزئیات تمهیدات و اقدامات پلیسی در این پرونده اظهار داشت: در ساعت 13 و 45 بیست و چهارم فروردین ماه سال جاری در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های 110 استان مبنی بر گم شدن دختر بچه ‌ای هشت ساله به نام 'باران شیخی' در شهر مهاجران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد باران در ساعت هفت و 40 دقیقه دقیقه صبح برای رفتن به مدرسه از منزل خارج شده و در مدرسه حضور نیافته که خانواده او حدود 6 الی 7 ساعت پس از مفقود شدن کودک، موضوع را به پلیس اطلاع دادند.
سردار عزیزی تصریح کرد: در ابتدا با توجه به اینکه گمان به مفقود شدن دختر بچه هشت ساله می‌رفت، حدود 30 ساعت اقداماتی گسترده در خصوص پیدا کردن کودک انجام شد که در مراحل تحقیقات تخصصی صورت گرفته مشخص شد باران توسط افرادی ربوده و به استان سیستان و بلوچستان منتقل شده است.
وی در ادامه با اشاره به اعزام 2 تیم از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان به سیستان و بلوچستان برای پیگیری این پرونده خاطر نشان کرد: در این مدت پلیس استان با اقدامات تخصصی، استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان محلی و هدایت خانواده باران، پیگیری این پرونده را با جدیت دنبال کرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به دستگیری 2 نفر از آدم ربایان در نخستین مرحله از عملیات نجات دختربچه تصریح کرد: با دستگیری این افراد و همکاری صورت گرفته با پلیس سیستان و بلوچستان و همکاری شورای تأمین و دستگاه قضائی، دستگیری سرکرده این باند آدم ربا و نجات باران با جدیت پیگیری شد.
وی افزود: پلیس با سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده ای را آغاز و پس از کنترل اعضای این باند که دائم مخفیگاه خود را در شهرهای خاش و سراوان تغییر می‌دادند، سرانجام پس از 24 روز، ساعت 5 صبح روز جاری، مخفیگاه آنان را در منطقه گلشهر چابهار شناسایی و پس از هماهنگی لازم با مرجع قضائی آنها را در اقدامی ضربتی دستگیر و دختربچه 8 ساله را صحیح و سالم آزاد کرد و متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
استان مرکزی 12 شهرستان و یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.