«محمد محمدی» روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: کمک های غیر نقدی مردم استان مرکزی از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر و نیروهای مردمی جمع آوری و به مقصد استان سیل زده لرستان ارسال شد.
وی ادامه داد: مردم استان مرکزی بیش از 10 میلیارد و 900 میلیون ریال به صورت نقدی به استان های سیل زده کشور کمک کردند که با احتساب مبلغ جمع آوری شده در حساب 99999 جمعیت هلال احمر کمک های نقدی مردم این استان به بیش از 20 میلیارد ریال می رسد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: این استان در جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای کمک به استان های سیل زده کشور پس از استان های تهران و خراسان رضوی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص بوده است.
محمدی اظهار داشت: ارسال یک هزار بسته غذایی 72 ساعته به استان گلستان، ارسال سه هزار و 500 تخته چادر امدادی به لرستان و 2 هزار و 100 تخته چادر مسافرتی و چهار هزار تخته پتو به خوزستان از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان مرکزی در امداد رسانی به استان های سیل زده است.
وی اضافه کرد: در مرحله نخست سیل لرستان 85 نفر نیروی عملیاتی تخصصی و در مرحله دوم 40 نفر و 480 طلبه به این منطقه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار داشت: اعزام یک تیم درمان اضطراری BHCU متشکل از 10 نفر پزشک، پرستار، ماما، روان شناس، کارشناس بهداشت و تکنسین دارویی با تجهیزات کامل دارویی و بهداشتی به ارزش ریالی 600 میلیون ریال نیز به سرپرستی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی به استان لرستان اعزام شد.
محمدی بیان کرد: پس از آرام شدن سیل در لرستان 20 نفر از تعمیرکاران تخصصی در منطقه پلدختر و لرستان مستقر شدند که در حال حاضر نیز برخی از این افراد در منطقه حضور دارند و تا به امروز حدود 400 میلیون ریال لوازم یدکی که نیاز بوده توسط خیران تهیه شده و 618 دستگاه از وسایل برقی تعمیر شده است.
وی، در خصوص فعالیت های نوروزی جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز گفت: طرح ملی خدمات نورروزی جمعیت هلال احمر متشکل از 2 طرح خدمات امداد و نجات نورورزی و طرح ملی ایمنی سلامت مسافران نورورزی از 25 اسفند ماه 97 تا 17 فروردین 98 در سراسر استان اجرا شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی 12 پایگاه امداد جاده‌ای ثابت، هشت پایگاه سیار و موقت و یک پایگاه کوهستان و 120 نفر روز نیروی عملیاتی در محورهای مواصلاتی استان و همچنین شعبه کشیک پشتیبان شعب و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات با استقرار بالگرد در این ایام به مسافران و هم استانی‌ها خدمت رسانی انجام داده‌اند.
محمدی اضافه کرد: در طول مدت اجرای این طرح، 170 ماموریت امداد و نجات از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر استان مرکزی انجام شد و سه هزار و 484 نفر از خدمات امداد و نجات، و یک هزار 449 نفر از اسکان اضطراری بهره مند شدند و در این فرآیند 99 مصدوم به مراکز درمانی اعزام و 6 مورد رها سازی مصدومان در خودرو نیز از سوی این نهاد انجام شد.
وی در خصوص طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی نیز گفت: در این طرح 25 پست ثابت، هشت خیمه نماز و هفت پست سیار در سراسر استان و در ورودی شهرها مستقر شدند و اقداماتی از قبیل اجرای تست رایگان فشار خون، آموزش چهره به چهره امداد و کمک های اولیه، برپایی پست های دوستدار کودک و ایستگاه نقاشی انجام و به بیش از 46 هزار و 202 نفر از مسافران خدمات رسانی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر در خصوص پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیکی) نیز گفت: پنج هزار و 688 نفر به این پویش پیوستند و 22 هزار و 272 مورد اقلام ترویجی و اطلاع رسانی، پنج هزار و 20 مورد انگیزشی، 13 هزار و پنج مورد اقلام آموزشی بین مسافران توزیع شد.
وی در خصوص برنامه های جمعیت هلال احمر استان مرکزی در هفته هلال احمر نیز گفت: با توجه به وقوع سیلاب های اخیر در کشور این هفته با عنوان (سیل مهربانی جاری است) نامگذاری شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم و ارائه خدمات ویزیت رایگان، نشست تخصصی با امدادگران و جوانان و داوطلبان، همایش تجلیل از امدادگران و داوطلبان، ارائه خدمات فیزیوتراپی با تخفیف 30 درصدی در اراک و محلات و دلیجان، افتتاح مرکز فیزیوتراپی در دلیجان و دیدار با خانواده های معظم شهدای امدادگر از مهمترین برنامه های هفته هلال احمر استان مرکزی است.
12 تا 18 اردیبهشت ماه با عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است.
14هزار داوطلب و امدادگر در جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت دارند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.