«کامبیز خلیلی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با گزارش مردمی مبنی بر تلف شدن نامعلوم یک قلاده شغال در مسیر رودخانه ای در شازند، کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در محل حضور یافتند.
وی اظهار داشت: با بررسی شواهد موجود در منطقه مشخص شد که توله های ماده تلف شده در لانه گرفتار هستد که با تلاش چند ساعته محیط بانان لانه شکافته و تعداد 6 قلاده توله شغال تازه متولد شده نجات یافتند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان شازند گفت: توله شغال ها پس از نجات و به منظور مراقبت و نگهداری مطلوب تا فرا رسیدن زمان آزادسازی در طبیعت به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی انتقال یافتند.
خلیلی افزود: حس مسئولیت پذیری این شهروند در قبال محیط زیست، موجب نجات حیوانات شد که امید است با مشارکت و همراهی آحاد مختلف جامعه بیش از پیش برای حفظ تنوع ارزشمند زیستی کشورمان گام برداشته شود.
شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در 33 کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از 120 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
استان مرکزی از مناطق برخوردار طبیعی در امتداد زاگرس است که انواع مناطق زیستگاهی تالابی، کویر، کوهستانی و دشت را در خود دارد و بر اساس آخرین مطالعات انجام شده تاکنون 363 گونه جانوری شامل 53 گونه پستاندار، 205 گونه پرنده، 54 گونه خزنده، 20 گونه دوزیست، 17گونه آبزی و یکهزار و 336 گونه گیاهی در آن شناسایی شده است.
12 و 25 صدم درصد از مساحت استان مرکزی در قالب 11 منطقه تحت مدیریت زیست محیطی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه ها و پناهگاه های حیات وحش کشور محسوب می شوند.
مناطق تحت حمایت استان مرکزی شامل 2 منطقه حفاظت شده 70 قله اراک و الوند خمین، 2 پناهگاه حیات وحش راسوند شازند و جاسب دلیجان، مناطق شکار ممنوع بازرجان تفرش، کلاهه آشتیان، چال خاتون شازند، پلنگاب خنداب، خرقان زرندیه و تالاب میقان و اثر طبیعی ملی غار نخجیر است.
استان مرکزی خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.