«حسن طاهر احمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: رای هیات بدوی انتظامی پرونده «امیرعلی» صادر و طی آن پزشک معالج به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه های پزشکی و وابسته در تمام کشور محکوم شده است.
وی ادامه داد: دادستانی انتظامی سازمان نظام پزشکی، نمایندگان دادگستری و پزشکی قانونی استان در هیات بدوی حضور دارند و حکم دندانپزشک متخلف اراکی با تحقیقات و اعلام نظرهای کارشناسی صادر شده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی بیان کرد: دندانپزشک اراکی به علت عدم آگاهی و رعایت نکردن اصول پایه احیای قلبی و عروقی، عدم توجه به کودک در حین عمل و اصرار به ادامه کار در زمان وخامت حال کودک و عدم آگاهی از دستورالعمل‌های مربوط به مهار فیزیکی و اندیکاسیون‌های آن و استفاده از نیروی انسانی جهت مهار فیزیکی کودک منجر به کاهش سطح هوشیاری، آسیب به سیستم عصبی مرکزی بیمار شده است.
طاهر احمدی بیان کرد: هیات بدوی قصور در درمان منتهی به آسیب سیستم عصبی مرکزی «امیرعلی ترابی» توسط پزشک یاد شده محرز دانسته و با استناد به ماده 3 بند ت ماده 22 آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرفه ای پزشکی و وابسته در سازمان نظام پزشکی و بند ز تبصره 1 ماده 28 قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 16 آبان 1383مجمع تشخیص مصلحت نظام و تکرار قصور از سوی پزشکی یاد شده حکم به محکومیت نامبرده به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه های پزشکی و وابسته در تمام کشور صادر و اعلام می دارد این رای با استناد به ماده 34 قانون مذکور ظرف مدت 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در هیئت تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی استان است.
وی اظهار داشت: در صورتی که نامبرده نسبت به حکم صادر اعلام اعتراض کند، این حکم به هیات تجدید نظر ارجاع داده می شود و در صورتی که اعتراضی نسبت به حکم نداشته باشد، اجرایی می شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به حساست موضوع و همچنین قصور محرز دندانپزشک، در صورت اعتراض نیز بعید به نظر می رسد که حکم صار شده تغییر یابد.
طاهر احمدی ادامه داد: حکم صادر شده در خصوص قصور این دندانپزشک در 10 سال گذشته در استان مرکزی بی سابقه است که این مهم نشان از حساسیت سازمان نظام پزشکی در خصوص فعالیت های پزشکی است.
وی در خصوص پرونده «روناک» دیگر قربانی قصور پزشکی این دندانپزشک نیز گفت: حکم این پرونده نیز پنج سال محروم از فعالیت پزشکی است.
قصور یک بانوی دندانپزشک در اراک روناک را در آستانه تولد سه سالگی به دست مرگ سپرد و در بهمن ماه پارسال نیز کودک دیگری به نام امیرعلی را به کما برد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.