«رضا ملکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پارسال 43 میلیون دلار کالا صنعتی، معدنی و کشاورزی از این شهرستان به 18 کشور صادر شد.
وی اظهارداشت: افزایش میزان ارزآوری بابت صادرات محصولات به کشورهای هدف صادراتی در سال گذشته در محلات به دلیل فعالیت واحدهای صنعتی در بخش بازاریابی و ایجاد روابط مناسب بین المللی در بخش گل و گیاه بوده است.
وی اظهارداشت: یک میلیون قطعه ماهی زینتی، با ارزآوری 402 هزار دلار، چهار میلیون هزار گل و گیاه زینتی با ارزآوری 16 میلیون دلار، 65 هزار متر مربع سنگ نما با 2 میلیون و 300هزار دلار، 275 تن بید قرمز با ارزآوری 55 میلیون دلار، 2 هزار و 900 تن پارافین جامد با ارزآوری 2 هزار و 850 میلیون دلار و یک هزار و 500 تن عایق رطوبتی با ارزآوری 610 هزار دلار پارسال از این شهرستان صادرشد.
ملکی بیان کرد: محموله های صادراتی محلات در سال گذشته به کشورهای هدف صادراتی ارسال شده که عمده مقاصد صادراتی کشورهای عراق، رومانی، ایتالیا، ترکیه، لهستان، چین، قطر، پاکستان، دوبی، بلغارستان، هندوستان، روسیه و قزاقستان بوده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: عمده سنگ نما صادراتی از محلات تراورتن است که به صورت فرآوری شده و کوپ به کشورهای هدف صادر شده است.
ملکی گفت: 70 معدن فعال در محلات وجود دارد که این معادن 30 میلیون تن ذخیره قطعی دارد و سالانه 2 میلیون تن سنگ از آن ها برداشت می‌شود.
ملکی ادامه داد: بیش از 2 درصد سنگ جهان و هشت درصد سنگ تراورتن دنیا در این شهرستان تولید می‌شود.
وی بیان کرد: 220 واحد فرآوری با ظرفیت 18 میلیون متر مربع سنگ در محلات وجود دارد که 13 درصد تولید کشور در این شاخه را برعهده دارند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: از 990 هکتار اراضی زیر کشت گل و گیاه استان مرکزی حدود 90 درصد در محلات است.
ملکی گفت: 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12 درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی پایتخت سنگ و گل ایران و قطب تولید تریکو و ماهی زینتی کشور محسوب می شود و دارای 55 هزار نفر جمعیت است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.