«حسن شریفی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین سطوح باغی سرمازده در بخش نوبران و بخشی هم در حوزه بخش مرکزی شهرستان ساوه است.
به گفته این مسئول از نظر حجم تولید، 20 هزار تن محصول با سرمازدگی باغات و مزارع از بین رفته است.
شریفی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، حجم خسارت های سرما به باغات و مزارع شهرستان ساوه افزون بر یک هزار و 840 میلیارد ریال است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: در سرمای اخیر یک هزار هکتار از باغات پسته، 800 هکتار بادام، 300 هکتار سیب درختی، 200 هکتار درختان گوجه سبز، 250 هکتار زردآلو، 500 هکتار باغ انگور و 450 هکتار درختان گردو نیز از بین رفتند.
وی افزود: در حوزه مزارع و صیفی جات نیز 2 هزار هکتار از مزراع طالبی که به تازگی زیر کشت رفته بود و همچنین 110 هکتار از مزارع کلزا در سرمای شدید 2 شب گذشته از بین رفت.
شریفی گفت: در 2 شب گذشته (سه شنبه و چهارشنبه) دمای هوا در نوبران به پنج درجه زیر صفر و در غرق آباد نیز به منفی 3.2 کاهش یافت ضمن اینکه دمای سطح خاک در غرق آباد منفی پنج و در دشت بیات نوبران هم منفی 6 درجه زیر صفر بود که باعث تخریب سطح چشمگیری از باغات و مزارع شهرستان ساوه شد.
شهرستان ساوه دارای 135 هزار هکتار زمین زراعی و سطوح باغی است و سالانه ظرفیت تولید 600 هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را دارد.
9921/6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.