به گزارش ایرنا، دکتر « جواد جواهری » روز چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان حوزه سلامت این شهرستان افزود: تاکنون نگاه خیران سلامت و مسئولان این حوزه بر درمان متمرکز بوده اما تلاش می شود خیران به کمک در حوزه پیشگیری تشویق شوند.
وی ادامه داد:سازمان‌های مردم ‌نهاد در حوزه پیشگیری سلامت اثربخشی بالایی دارند و استفاده از توان آن ها می تواند روند رو به رشد عوامل بیماری های غیرواگیر را مهار کرده و سبک زندگی مردم را اصلاح کند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: خود مراقبتی یک سطح جلوتر از پیشگیری است و با افزایش سواد سلامت خانواده ها می توان مهارت‌های لازم خود مراقبتی را به سطوح مختلف جامعه منتقل کرد.
جواهری با بیان اینکه تامین سلامت جامعه نیازمند همکاری بین بخشی است، افزود: برای تامین سلامت روانی، جسمی، فردی و اجتماعی باید همکاری بین بخشی بین نهادها و سازمان‌های مختلف وجود داشته باشد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی وخدمات درمانی خمین نیز گفت: 2 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی، هشت مرکز جامع سلامت روستایی، 12 پایگاه سلامت و 49 خانه بهداشت برای ارایه خدمات بهداشتی به ساکنان شهر و روستا فعال است.
دکتر« اعظم احمدی» افزود: پیش از طرح تحول سلالمت در خمین به ازای هر 20 هزار نفر جمعیت یک پایگاه سلامت فعالیت داشت و بعد از آغاز اجرای طرح تحول سلامت به ازای هر هشت هزار و 500 نفر یک پایگاه سلامت در این شهرستان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: سه هزار و 90 سفیر سلامت خانوار، یک هزار و 255 سفیر سلامت دانش آموزی و 237 سفیر سلامت دانشجویی در خمین فعالیت دارند.
در این آیین از 40 فعال حوزه سلامت و پزشک تقدیر شد.
یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
خمین در جنوب استان مرکزی، 105 هزار نفر جمعیت دارد.
9930/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.