« حسین هاشمی » روز سه شنبه در حاشیه نشست با شرکت تعاونی های روستایی خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان خرید گندم مشروط به افزایش قیمت اعلام شده توسط دولت است.
وی با اشاره به خرید 75 هزار تن گندم توسط سازمان تعاونی روستای استان ادامه داد: شرکت تعاونی های روستایی پنج سیلو شامل 2 سیلو در شازند، یک سیلو در کمیجان و یک سیلو در ساوه برای ذخیره گندم دارند و پیش بینی می شود سیلوی روستای چهارچمشه خمین نیز امسال بهره برداری شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی اظهار داشت: این سیلوها ظرفیت ذخیره 70 هزار تن گندم را دارد و 54 انبار مکانیزه و نیمه مکانیزه نیز ظرفیت ذخیره مابقی گندم را دارند.
هاشمی گفت: بیش از 90 شرکت تعاونی روستایی در حوزه های خرید تضمینی گندم، سوخت، بیمه کشاورزان و خرید توافقی محصولات در استان مرکزی فعال است.
وی خاطرنشان کرد: در این شرکت های تعاونی 300 نفر به شکل مستقیم و بیش از یک هزار نفر به شکل غیرمستقیم اشتغال دارند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی با اشاره به فعالیت 15 واحد اعتباری در این سازمان افزود: 240 میلیارد ریال منابع مالی این واحدها است که تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کنند.
هاشمی با بیان اینکه 80 هزار نفر سهامدارشرکت تعاونی های استان هستند، ادامه داد: 37 تعاونی تولید، 10 تعاونی زنان، 13 نظام صنفی و چهار اتحادیه تعاونی کشاورزی در سطح این استان فعال است.
وی تاکید کرد: شرکت های تعاونی روستایی از قدیمی ترین تشکل های مردمی به ویژه در مناطق کم برخوردار است و مردم نسبت به این تعاونی ها اعتماد دارند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی گفت: برخی از شرکت تعاونی ها نتوانستند خود را با تغییر شرایط جامعه هماهنگ کنند و به شکل جزیره ای فعالیت می کنند.
هاشمی تاکید کرد: طرح ملی تعیین تکلیف شرکت های تعاونی، املاک، انبارها و فروشگاه ها امسال همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی اجرایی می شود.
فرماندار خمین نیز در نشست با شرکت های تعاونی روستایی جهاد کشاورزی خمین گفت: این نهادهای مردمی اولین و مهمترین تعاونی های مشارکتی در روستا است.
« احمد طهرانی » افزود: تمرکز دولت در اشتغال روستایی است و در تعاونی های روستایی کمتر ورود کرده است و راه اندازی واحدهای کوچک به وسیله تعاونی های روستایی در حوزه زنبورداری، گل محمدی و گیاهان دارویی می تواند حمایت های دولتی را جذب کند.
وی ادامه داد: انتظار می رود به دلیل بارندگی های خوب امسال، تولید گندم در این شهرستان به 40 هزار تن افزایش یابد.
فرماندار خمین با اشاره به اینکه گندم کالای راهبردی کشور است، گفت: تسهیل در خرید گندم، خرید به موقع و پرداخت هزینه به تولید کنندگان گندم می تواند دست دلالان را کوتاه کند.
نبود نقدینگی، تنگنا در تامین نهاده های دامی، نبود صنایع تبدیلی شیر در شهرستان، مشکلات بیمه زنبورداران، تامین گاز مورد نیاز گلخانه ها و کمبود شکر از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.
خمین در استان مرکزی با 105 هزار جمعیت، 2 بخش مرکزی و کمره و 180 روستا است.
9930/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.