به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کمیجان افزود: ایجاد کسب و کار و بهره گیری از ظرفیت شهرستان کمیجان به توسعه شهرستان منجر خواهد شد.
وی اظهار داشت: عزم و اراده تولید و تقویت شاخص های اقتصادی در این شهرستان از اهداف سال گذشته است که با حمایت از سرمایه گذاران در بخش های صنعتی و کشاورزی محقق می شود.
استاندار مرکزی گفت: انتظارات از شهرستان کمیجان با شرایط فعلی در سال 98 بالاتر است و استان آمادگی حمایت بهتر و عملی تری را دارد.
آقازاده افزود: خداوند با بارش رحمت الهی به مردم عیدی داد هرچند این بارش همراه با خسارت بود اما میزان آسیب آن با لطف خداوند قابل قیاس نیست.
وی اظهار داشت: بارش باران در برخی استان ها منجر به سیل و خسارت سنگین شد اما میزان تلفات انسانی در حداقل ممکن بود و در استان مرکزی نیز با وجود بارندگی سنگین با اطلاع رسانی و عملکرد به موقع ستاد مدیریت بحران، هیچ تلفاتی گزارش نشد.
استاندار مرکزی گفت: روز گذشته در نشست سران سه قوه تصمیم گرفته شد تا رقمی از صندوق توسعه ملی برای جبران خسارت سیل برداشته شود که رئیس جمهوری در نامه به مقام معظم رهبری اعلام کردند و سهم استان نیز از خسارت تعیین و پرداخت خواهد شد.
آقازاده افزود: مشکل ملی شهرستان کمیجان محورهای ارتباطی است که باید از مصوبه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان و یا از محل تامین خسارت سیلاب به زیر ساخت ها هزینه شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: براساس ارزیابی فصلی نرخ بیکاری در پاییز پارسال در استان مرکزی 6 و 9 دهم درصد، زمستان هشت و سه دهم درصد و در 12 ماه سال گذشته هشت و چهار دهم درصد بوده است.
استاندار مرکزی گفت: نرخ بیکاری سال گذشته در کشور 12 درصد بود اما این نرخ در استان مرکزی، هشت و چهار دهم درصد بود و جایگاه استان را در ردیف سه استان برتر تثبیت کرد.
ایجاد شهرک مبل و منبت روستای سمقاور، لزوم ایجاد شهرک گلخانه ای شهر میلاجرد، ایجاد مجتمع اداری در شهر میلاجرد و ایجاد تصفیه خانه ناحیه صنعتی کمیجان از جمله مصوبات نشست اقتصاد مقاومتی در شهرستان کمیجان بود.
کمیجان از توابع استان مرکزی با 39 هزار نفر جمعیت در 101 کیلومتری اراک واقع شده است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.