به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز پنجشنبه در آیین رونمایی از سرود اراک و تکریم و معارفه شهردار کلانشهر اراک، افزود: فعالیت ها و اقدامات شهرداری و دستگاه های اجرایی باید با کمترین هزینه و بیشترین آثار و کارایی همراه باشد.
وی ادامه داد: نتیجه اسراف و انجام فعالیت های غیر ضروری، تحمیل هزینه بر مردم به خصوص اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است، بنابراین صرفه جویی و قناعت باید در شهرداری ها و تمامی دستگاه های اجرایی نهادینه شود.
امام جمعه اراک اظهار داشت: سرمایه های شهرداری ها و نهادهای دولتی باید در راستای رونق تولید و ایجاد کسب و کار پایدار هزینه شود.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام مهارت، امانت داری و جلب رضایت مردم از مهمترین وظایف مسئولان و نهادهای حاکمیتی است.
وی اضافه کرد: مناطق حاشیه ای بسیاری در کلانشهر اراک وجود دارد که با وجود کانون جمعیتی، از امکانات خدمات شهری مناسب برخوردار نیستند، بنابراین توزیع عادلانه منابع در راستای اجرای عدالت اجتماعی باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: منابع موجود شهرداری باید با برنامه ریزی های کارشناسی و اصولی در تمامی نقاط شهر به صورت یکسان توزیع شود.
آیت الله دری نجف آبادی در خصوص طرح 58 متری نیز گفت: اگر شهرداری منابعی در اختیار دارد باید در تمام نقاط شهر تقسیم شود و نباید تمام منابع این نهاد خدماتی در یک نقطه از شهر متمرکز شود.
وی اضافه کرد: مناطق حاشیه ای شهر اراک کانون جمعیتی این کلانشهر محسوب می شوند اما در حوزه های رفاه و عدات اجتماعی با مشکلات و کمبودهایی مواجه هستند که شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک باید نسبت به اصلاح این امور تصمیمات کارشناسی بگیرند.
امام جمعه اراک در خصوص مقابله با توطئه های آمریکا نیز گفت: با همت های بلند و اراده های پولادین می توان نقشه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب را نقش برآب کرد.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: توسعه پایدار و تقویت بنیه اقتصادی کشور با مجاهدت های شبانه روزی آحاد مردم و مسئولان محقق می شود.
وی در خصوص کمک های مردم ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی به هموطنان سیل زده در استان های لرستان و خوزستان نیز گفت: ملت ایران یکبار دیگر غیرت دینی و ملی خود را با کمک به هموطنان سیل زده خود به منصه ظهور گذاشتند.
امام جمعه اراک در خصوص قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی از سوی آمریکا نیز گفت: این اقدام شیطان بزرگ وحدت و همدلی مردم را بیشتر کرد چرا که ملت همواره پشتیبان نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: شهرداری کلانشهر اراک هم به لحاظ جذب اعتبارات و هم به لحاظ وجود کارکنان در شرایط ایده آلی قرار دارد به طوری که این نهاد خدماتی از پاکترین شهرداری های کشور محسوب می شود.
«مهدی زندیه وکیلی» بیان کرد: در صورتی که یک شهرداری مرکز استان یک و نیم برابر از بودجه خود به پیمانکاران بدهکاری نداشته باشد یعنی کارکرد پایینی داشته است و بنابراین نباید بدهکاری شهرداری را صرفا با دید منفی نگاه کرد.
وی افزود: میزان اعتبارات شهرداری با 10 درصد اختلاف مشخص و معمول است و با این اعتبار ناچیز نمی توان به توسعه پایدار شهری دست یافت و لازمه رسیدن به این مهم جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید امنیت ایجاد کرد و در این خصوص توجه به مقوله زمان ضروری است.
زندیه وکیلی ادامه داد: کارهای مطالعاتی بسیاری از قبیل تفرجگاه دره گردو، قطار شهری و طرح توسعه ای شهر اراک انجام شده و مطالعه دوباره ضروت ندارد، بنابراین عملیات اجرایی طرح هایی که پیش از این مورد مطالعه قرار گرفته باید از سوی شهرداری آغاز شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در خصوص ساخت سرود اراک نیز گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی پیش نیاز توسعه شهری است و هیچ توسعه ای بدون توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی پایدار نخواهد بود.
زندیه وکیلی اظهار داشت: مدیریت شهری در کلانشهرها با شهرهای کوچک بسیار متفاوت است و در کلانشهرها شهرداری ها با دامنه اختیارات نامحدودتری فعالیت می کنند.
شهردار کلانشهر اراک نیز گفت: مدیریت شهری نوک پیکان خدمت رسانی به مردم است و کارکنان این نهاد انقلابی باید با روی گشاده در راستای حل مشکلات مردم حرکت کنند.
«محمد کریم شفیعی» افزود: شهرداری اراک برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم وحدت و یکپارچگی با دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اظهار داشت: فعالیت شبانه روزی کارکنان سازمان های زیرمجموعه شهرداری اراک در جریان سیلاب روزهای نخست امسال نشان داد که شهرداری از ظرفیت نیروی انسانی ارزشمندی برخوردار است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: اراک هجدهمین کلانشهر با جمعیت ۵۲۰ هزار نفری مفاخر، نخبگان علمی، فرهنگی و سیاسی کشور است .
«مرتضی سورانه» افزود: اراک در شمار کلانشهرهای دارای آلایندگی، زیرساخت های رو به فرسایش است که در این راستا باید زیرساخت های فرهنگی را اصلاح کرد .
وی ادامه داد: تقویت انسجام مدنی، توسعه فرهنگی اراک، کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش شهردوستی و تعلق خاطر زیستی از مهمترین عوامل تامین زیرساخت های فرهنگی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: بیش از ۴۰ سروده به کمیسیون فرهنگی شورا ارسال شد و پس از بررسی در صحن رسمی به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری به منظور اعلام فراخوان سپرده شد و یک سرود انتخاب و پس از 18 ماه امروز رونمایی می شود.
سورانه گفت: ۲۸ مهرماه سالروز صدارت امیرکبیر نیز در تقویم به نام روز اراک نامگذاری شده است.
سرود اراک به آهنگسازی و تنظیم «هوشنگ فراهانی» از آهنگسازان استان مرکزی رونمایی شد.
همچنین در این آیین «محمد کریم شفیعی» با حکم وزیر کشور به عنوان شهردار کلانشهر اراک معرفی و از زحمات «ابوالفضل شالی بیگ» سرپرست و «داود تاجران» شهردار پیشین این کلانشهر تقدیر شد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.