«مهدی زندیه وکیلی» روز پنجشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی افزود: این زباله ها باید با همکاری شهرداری کلانشهر اراک و اداره کل محیط زیست استان مرکزی و با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی برای کاهش نگرانی مردم این کلانشهر تا ابتدای تابستان امسال ساماندهی شود.
وی با یادآوری نگرانی مردم، سازمان های مردم نهاد و مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص ورود سیلاب به سایت پسماند کلانشهر اراک ادامه داد: برای جلوگیری از ورود شیرابه زباله ها به آب های زیر زمینی این منطقه همزمان با آغاز بارندگی ها کانالی توسط شهرداری در سایت پسماند این کلانشهر ایجاد و آب به مسیر اصلی خود بازگردانده شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: پسماندی که در مسیر آب منطقه سایت پسماند کلانشهر اراک وجود داشت توسط سیلاب در این مسیر جمع آوری شده بود که با آزمایش های انجام شده آلودگی خاصی نداشت.
زندیه وکیلی خاطر نشان کرد: نیاز است کانال ایجاد شده در منطقه پسماند کلانشهر اراک برای جلوگیری از نفوذ آب در بارندگی های آتی به این سایت، توسط شهرداری عایق بندی شود.
وی با یادآوری وجود برخی چاله های ایجاد شده در منطقه سایت پسماند کلانشهر اراک گفت: این چاله ها در گذشته برای استخراج شن و ماسه ایجاد شده است و هیچگونه دفن زباله در آنها انجام نشده است.
زندیه وکیلی بهره برداری از تراشه دفن بهداشتی زباله در سایت پسماند کلانشهر اراک تا پایان شهریور ماه امسال را از جمله انتظارات استانداری مرکزی برای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی در این منطقه عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: با افزایش زباله به 800 تا 900 تن و ایجاد زباله سوز حرارتی در منطقه سایت پسماند اراک ضمن جلوگیری از آلودگی زیست محیطی در این منطقه، زمینه تولید برق و درآمد زایی برای شهرستان و استان فراهم می شود.
وی ادامه داد: نیاز است افزایش تجمیع زباله ها در سایت پسماند کلانشهر اراک و ایجاد زباله سوز حرارتی به عنوان طرح بلند مدت در دستور کار مسئولان شهرداری و شورای اسلامی این کلانشهر قرار گیرد.
روزانه 1000 تن پسماند خانگی در استان مرکزی تولید می شود که از این میزان بیش از 80 درصد آن در شهرستان های اراک و ساوه است.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر و 23 بخش دارد.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.