به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» شامگاه چهارشنبه در دیدار با هنرمندان ساوجی که به دعوت بسیج هنرمندان در دفتر امام جمعه برگزار شد، افزود: رشد و عقلانیت سیاسی در کشور در موضوع اخیر توطئه امریکایی ها علیه سپاه پاسداران به اوج خود رسید و در مساله ای مانند طرح پسماند هم چنین رویه ای را در جامعه ساوه شاهد بودیم که نقش هنرمندان بسیار موثر بود.
وی ادامه داد: هنرمندان ساوجی انسان های ارزشمند و مفید برای جامعه هستند و بهتر است برای رفع مشکلات این حوزه، خواسته های خود را در قالب طرح ارائه نمایند.
امام جمعه ساوه گفت: شادی و نشاط حق مردم است و هنرمندان با اجرای طرح های شاداب و مورد استقبال عمومی می توانند به ایجاد چنین فضایی کمک کنند.
وی اظهار داشت: طرفدار شادی مردم در چارچوب شرع و قانون هستیم و در ساوه هم به همین دلیل با اجرای کنسرت های موسیقی موافقت شده است.
حجت الاسلام حسینی افزود: مشکلاتی که برای اجرای گروه های تئاتری در مدارس ساوه ایجاد شده که رفع آنها از خواسته های هنرمندان است.
وی گفت: امکانات شهرداری متعلق به مردم ساوه است و باید از سوی هنرمندان بومی طرح هایی برای بهره مندی از آنها ارائه شود.
امام جمعه ساوه افزود: هنرمندان در حل بسیاری از مسائل اجتماعی و ترویج فرهنگ اسلامی و آموزه های دینی از جمله کتابخوانی، حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر بسیار اثرگذار هستند.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز در این دیدار، گفت: این جلسه به دعوت بسیج هنرمندان برگزار شده تا زمینه ای برای شنیدن خواست و نظر جامعه هنری شهرستان ایجاد شود.
سرهنگ «حجت الله دستجانی» افزود: اگر هنر انقلابی در فضای جامعه ترویج شود، نتایجی مانند همگرایی و تذهیب نفس را به همراه دارد.
وی گفت: گاهی یک اثر هنری مانند یک تابلوی نقاشی، عکس یا تئاتر از ساعت ها سخنرانی تاثیرگذاری بیشتری دارد و به همین دلیل است که دشمنان نظام با همین ابزارها در هالیوود علیه اسلام فعالیت می کنند.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه افزود: هنر باید در خدمت امر به معروف، زیبایی و ارزش ها باشد و نارسایی های اجتماعی را بازتاب دهد.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی، گفت: هنرمندان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط عمومی آمادگی فعالیت دارند اما همکاری لازم از سوی برخی دستگاه‌ها وجود ندارد.
«جواد روستایی» افزود: برای نخستین بار در کشور جشنواره «استند آپ کمدی» ایران در دستور کار است و در این خصوص فقط ساوه و استان خوزستان اعلام آمادگی کرده اند که با توجه به سیلاب اخیر در اهواز، اکنون شانس ساوه بالاتر است.
وی افزود: از آنجا که تلاش های هنرمندان در راستای ایجاد نشاط عمومی جامعه و اجرای منویات مقام معظم رهبری است، درخواست می شود که امسال نسبت به برگزاری جشنواره استند آپ کمدی در ساوه موافقت شود.
«اصغر تنهایی» از هنرمندان ساوجی نیز بر لزوم ایجاد سراهای محله در قالب سالن های آمفی تئاتر یا حتی منازل اجاره ای برای انجام فعالیت های هنری در مناطق شهر با توجه حجم آسیب های اجتماعی و وجود 22 منطقه حاشیه ای تاکید کرد.
برخی دیگر از هنرمندان ساوجی خواستار توجه جدی نهادهایی مانند شهرداری در تخصیص بیلبوردهای خیابانی و همچنین میدان دادن به آنها برای عرضه هنر خود به همشهریان شدند.
شهرستان ساوه دارای یک هزار و 500 هنرمند در قالب هشت انجمن فعال است.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.