به گزارش ایرنا، «مرتضی انصاری فر» روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: 10 هزار نفر از مجموع 44 هزار نفر جامعه ایثارگر استان مرکزی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند در نهادها و دستگاه های اجرایی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: برخی از ایثارگران شاغل در تامین هزینه های بیماری خود با مشکلاتی مواجه بودند که با اصلاح قانون ایثارگران شاغل نیز زیر پوشش بیمه تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته شرکت های بیمه به واسطه افزایش قیمت ها حاضر به همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران نشدند اما با پیگیری های رئیس سازمان قرارداد، بیمه جامعه ایثارگران با بیمه دی منعقد شد و به ازای هر نفر یک میلیون و 450 هزار ریال برای بیمه تکمیلی به حساب این بیمه واریز می شود.
انصاری فر افزود: بیمه طلایی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز خدمات ویژه ای به جامعه هدف این سازمان ارائه می کند و سال 1396 بیش از 700 میلیارد ریال هزینه درمان این قشر از جامعه را تامین کرد.
وی افزود: هم اکنون 250 مرکز درمانی در نقاط مختلف استان مرکزی با حمایت بیمه دی به جامعه ایثارگران این استان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اظهار داشت: یک هزار و 456 نفر از والدین و همسران شاهد و یک هزار و 200 نفر از جانبازان این استان از حق پرستاری استفاده می کنند که در سطوح مختلف همراه با حقوق به حساب این قشر از جامعه واریز می شود.
انصاری فر گفت: سه هزار و 830 نفر از جامعه ایثارگران استان مرکزی از بیماری های پرخطر همچون فشار خون و دیابت رنج می برند که از سوی 40 پزشک متخصص به صورت دوره ای ویزیت می شوند.
وی در خصوص ارائه خدمات آموزشی به جامعه ایثارگران نیز گفت: اکنون یک هزار و 997 دانشجو سراسر کشور که در استان مرکزی تحصیل می کنند تحت پوشش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان قرار دارند و 32 مدرسه شاهد نیز در نقاط مختلف استان فعال است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در خصوص اشتغال فرزندان شاهد و جانباز نیز گفت: براساس قانون 25 درصد از سهمیه اشتغال دستگاه های اجرایی مربوط به این قشر از جامعه است که با شرکت در آزمون و کسب امتیاز قبولی در دستگاه های اجرایی به کار گرفته می شوند.
انصاری فر اضافه کرد: سال گذشته 319 نفر از فرزندان شاهد و جانباز در دستگاه های اجرایی استان به کار گرفته شدند و 91 نفر نیز تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.
وی افزود: مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی جانبازان استان مرکزی نیز در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و 12 هزار متر مربع زیر بنا ساخته شده که بخش ورزشی این مجموعه تکمیل و به زودی بهره برداری می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: مجتمع مسکونی 264 واحدی این نهاد انقلابی نیز برای جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده های شاهدی که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند در اراک در حال ساخت است و هم اکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
براساس آمار و اطلاعات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، این استان پنج هزار و 382 شهید، 14 هزار و 227 جانباز و 742 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.