دکتر«فاطمه السادات مهدویانی» روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: 49 هزار و 521 نفر سال گذشته به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 683 نفر شرایط اهدای خون به دلایل مختلف را نداشتند.
وی اظهار داشت:24 هزار و 94 نفر اهدا کننده مستمر خون در استان با فراوانی 6 و 57 صدم درصد موفق به اهدای خون شدند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: سه هزار و 25 زن سال گذشته شرایط اهدای خون را داشتند که 2 و هفت دهم درصد نسبت به سال ماقبل رشد داشته است.
مهدویانی افزود: 57 هزار و 490 واحد خون و فرآورده خونی سال گذشته به بیمارستان های استان به منظور مصرف بیماران نیازمند ارسال شد.
وی اظهار داشت: انتقال خون استان سال گذشته موفق شد 14 هزار و 240 واحد خون و فرآورده خونی مازاد را به خارج استان ارسال کند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: 614 پلاکت فریز شده توسط اهداکنندگان پلاکت، سال گذشته در مراکز و پایگاه های انتقال خون استان جذب شده است.
دکتر مهدویانی ادامه داد: در شهرستان های تفرش، آشتیان، محلات، خمین و دلیجان یک روز درهفته ازافراد نوع دوست خونگیری می شود.
استان مرکزی در رابطه با فرهنگ اهدای خون جزو رتبه های برتر است و همین امر باعث شده که این سازمان بتواند علاوه بر تامین خون استان، نیازهای خونی و فرآورده های خونی سایر استان ها را تامین کند.
سازمان انتقال خون ایران در سال 1353 تاسیس شد و با تاسیس آن انتقال خون در ایران قانونمند و از پراکنده کاری در این زمنیه جلوگیری شد.
در حال حاضرسازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده های خونی سالم در کشور است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.