امام جمعه خمین گفت: مردم با کمک هایشان انسانیت را در واقعه سیل اخیر به نمایش گذاشتند و این سرمایه بزرگ کشور است.
حجت الاسلام سید« علی حسینی پور» در خطبه های نماز جمعه این هفته خمین افزود: سیل به بیش از 400 شهر و روستای کشور خسارت وارد کرده و خانواده های بسیاری خانه و وسایل زندگی خود را از دست داده اند.
وی ادامه داد: همکاری مردم و مسئولان برای کمک به هموطنان سیل زده در مناطق مختلف کشور قابل تقدیر است و بار دیگر همدلی ملت ایران را به دشمنان نظام که تلاش کردند از این حوادث سوء استفاده کنند نشان داد.
خطیب جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: قطع رابطه با آمریکا سبب خوداتکایی و شکوفایی کشور به ویژه در زمینه های علمی شده است.
حجت الاسلام حسینی پور تاکید کرد: دستیابی به فناوری هسته ای و استفاده از آن در ساخت دارو از پیامدهای مهم قطع رابطه با استکبار جهانی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دسمنان جنگ نظامی علیه ایران را کنار گذشته و با تهاجم فرهنگی نسل جوان کشور را نشانه گرفته اند.
خطیب جمعه خمین افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر مبارزه با غرب زدگی که تهدید کننده روح و روان نوجوانان و جوانان است، تاکید کردند.
حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به سالروز شهادت شهید محمدباقر صدر گفت: این عالم مجاهد از مریدان با اخلاص امام خمینی(ره) بود و جان خود را در راه اسلام و قرآن فدا کرد.
امام جمعه خمین با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی اظهار داشت: شهید آوینی در راه قلم و فرهنگی است جان خود را نثار کرد و آثار فرهنگی بسیار ارزشمندی از خود برای نسل جوان به یادگار گذاشت.
حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به بازدید از جاده قورچی باشی به خمین خاطرنشان کرد: این جاده مناسب مردم منطقه نسیت و رضایتمندی از شرایط فعلی نیست و انتظار می رود مسئولان شهرستان هرچه سریع تر نسبت به بهبود آن اقدام کنند.
خمین در جنوب استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد.

***امام جمعه آشتیان: توطئه اخیر اسرائیل وآمریکا محکوم به شکست است
امام جمعه شهرستان آشتیان گفت: اسرائیل و آمریکا به خیال خام خود دست درازی به بلندی های جولان را مطرح کرده اند درحالیکه این توطئه خیال خامی است و محکوم به شکست است.
حجت الاسلام «غلامرضا نیشابوری» در بخشی از سخنانش با تسلیت به خانواده جان باختگان سیل اخیر کشور اظهار داشت: خرابی های ناشی از سیل با همدلی مردم و مسئولان قابل جبران است و همه باید دست به دست هم دهند تا ایران اسلامی دوباره پویایی و رونق سابق را به دست آورد.
وی عنوان کرد: توجه به موضوعات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران از مهمترین مسایل کشور است و باید تدابیر پیشگیرانه به صورت هدفمند و کارشناسی در همه جای کشور دیده شود.
نماز عبادی و سیاسی جمعه استان مرکزی در 33 نقطه شهری استان مرکزی اقامه می شود.
/6013/9930
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.