«محمدکریم شفیعی» عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رقم در محاسبات اولیه کارشناسان جمع بندی شده و جزئیات دقیق آن در روزهای آتی تکمیل و برای دولت ارسال می شود.
وی توضیح داد: بر اثر بارش های شدید و آبگرفتگی کانال ها و آبراهه ها در اراک خساراتی دیده و دیواره رودخانه قره چای در مسیر حریم کلانشهر اراک در چندین نقطه ریزش و تخریب داشته و پل ها دچار شکستگی و آسیب شده اند.
شهردار اراک اظهار داشت: ابنیه زیرساختی و فنی، روکش آسفالت معابر، فضای سبز و تاسیسات نیز در اراک خسارات زیادی دیده اند که بازسازی و ترمیم آن ها در اولویت است.
شفیعی عنوان کرد: نیروهای انسانی حوزه مدیریت شهری و تمامی ماسین آلات سنگین و نیمه سنگین شهرداری در قالب ستاد مدیریت بحران کلانشهر اراک در هفته جاری به صورت تمام وقت در جریان حل مشکلات سیلاب و بارش های شدید حضور داشتند که بخشی از تجهیزات آتش نشانی و ماشین آلات سنگین آسیب دیده و باید باید نوسازی و اصلاحات لازم در این راستا انجام شود.
وی بیان کرد: نواقص فنی معابر و کانون های خطرآفرین در بحث ترافیک و آبگرفتگی در این کلانشهر شناسایی شده است و رفع مشکلات آن ها با اولویت دنبال می شود.
شهردار اراک توضیح داد: در مرکز دفع پسماند شهر اراک نیز با توجه به آبگرفتگی کانال هدایت سیلاب ایجاد شده اماّ، ساماندهی مسایل این بخش پس از فروکش کردن سیلاب و بارش ها با جدیت دنبال می شود.
شفیعی خاطرنشان کرد: 12 مسیر درون شهری دارای نواقص فنی و شیب نامناسب درجریان ناپایداری های جوی هفته اخیر در اراک مشکل آفرین شدند.
وی اظهار داشت: منطقه کرهرود اراک به دلیل نزدیکی به رودخانه قره کهریز و وجود قنات های قدیمی در بستر ساخت و ساز شده این منطقه در بارش های سیل آسا دچار آبگرفتگی شد که با دستور استاندار مرکزی 35 واحد مسکونی تخلیه و با 24 پمپ تخلیه کار هدایت آب از منازل مردم انجام گرفت.
بیش از 1000 نفر از مدیران و عوامل انسانی در مدیریت شهری با 70 دستگاه انواع تجهیزات و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در عملیات راهبری سیلاب و مدیریت آبگرفتگی کلانشهر اراک مشارکت داشتند.
کلانشهراراک 560 هزار نفر جمعیت دارد.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.