مردم نقاط مختلف استان مرکزی به این مناسبت با آذین بندی خیابان ها، نصب بیرق های سبز و چراغانی میادین و سر در ادارات و برگزاری آیین های سخنرانی و مدیحه سرایی عید مبعث را گرامی داشتند.
دوستداران نبوت و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (س) در استان مرکزی، همزمان با عید مبعث و عید نوروز در برنامه های مذهبی، فرهنگی و تفریحی تدارک دیده شده در مساجد، حسینیه ها و تکایا شرکت کردند و از سخنان روحانیان برجسته استان در وصف محمد مصطفی (ص)، شرح وقایع بعثت، اهمیت دوران راهبری مذهبی نبی مکرم اسلام(ص) و رخدادهای مربوط به پیدایش دین اسلام بهره مند شدند.
کسبه بازار تاریخی کلانشهر اراک و خیابان های اطراف آن نیز با چراغانی و برافراشتن پرچم های رنگی مزین به نام مبارک حضرت محمد (ص) عشق، ارادت و دلبستگی عمیق خود را به آخرین پیامبر خدا و خاندان پاکش ابراز داشتند.
برخی از زوج های جوان در نقاط مختلف این استان عید سعید مبعث را برای آغاز زندگی مشترک انتخاب کردند و در شب گذشته و امروز بیشتر گل فروش های این استان مشغول تزئین خودروهای عروسی بودند.
در سالروز بعثت خاتم پیامبران (ص)، مردم با حضور در آستان مبارک امامزادگان شاهزاده عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س)، شاهزاده محمد عابد (ع) مشهدمیقان، بی بی فاطمه صغری روستای سیاوشان آشتیان، امامزادگان عبدالعلی (ع) روستای ریحان و خدیجه خاتون (س) روستای حشمتیه در شهرستان خمین و سایر بقاع متبرکه ، این عید بزرگ اسلام را جشن گرفتند.
نظیر این آیین ها، در شهرستان های 12 گانه این استان شامل ساوه، زرندیه، خمین، محلات، دلیجان، آشتیان، تفرش، فراهان، کمیجان، خنداب و شازند نیز برگزار شد.
محمد مصطفی (ص) در روز بیست و هفتم ماه رجب از سال 40 عام الفیل، در سن 40 سالگی از سوی خداوند متعال به پیامبری مبعوث شد و دین مبین اسلام را بنیان نهاد؛ این مناسبت به عنوان عید مبعث و یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان نامیده شده است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.