«علی زندی فر» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: جاده فراهان به دلیل حجم آب موجود در منطقه آبگرفتگی شدید دارد و رانندگان با کندی و رعایت نکات ایمنی می توانند در ان آمد و شد داشته باشند.
وی توضیح داد: در کیلومتر 10 محور اراک به سمت تهران در مقابل زرین خوشه نیز به دلیل حجم زیاد آب انباشته آبگرفتگی ایجاد شده اما تردد در ان جریان دارد و نیروهای راهداری همه تلاش را در مدیریت آب این منطقه به کار گرفته اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد: در راه شازند و گردنه سیبک از ساعات اولیه بامداد دوشنبه بارش برف سنگینی آغاز شده که نیروهای راهداری پاکساری معبر و نمک پاشی را در دستور کار دارند و رانندگانی که در این محور تردد می کنند تنها با زنجیر چرخ می توانند سفر داشته باشند.
زندی فر عنوان کرد: بارش سنگین برف در محور تفرش نیز از نیمه های شب گذشته شروع شده و گردنه نقره کمر لغزنده است اما تردد در آن با زنجیر چرخ به کندی جریان دارد و نیروهای راهداری اقدامات برفروبی و نمک پاشی را در چندین نوبت در این جاده انجام داده اند.
وی عنوان کرد: جاده خنداب به ملایر نیز به دلیل بارندگی شدید دچار آبگرفتگی شده است.
مدیرکل امور راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: جاده ازنا در حدفاصل حوزه استحفاظی استان لرستان شب گذشته به دلیل ریزش کوه و رانش زمین مسدود شده بود که نیروهای راهداری استان مرکزی با اعزام به این منطقه مسیر را پاکسازی کردند و این راه باز است.
زندی فر توضیح داد: با توجه به شرایط جوی نامناسب و بارش برف و بارا سنگین توصیه می شود که مردم به صورت جدی از سفرهای غیر ضوری پرهیز کنند.
وی افزود: 300 نیروی انسانی با 180 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راه های برون شهری استان مرکزی کار برفروبی، رفع انسداد مسیرهای مسدود شده و پاکسازی راه های آبگرفته را برعهده دارند.
سامانه کم فشار قدرتمند و بارش های سیل آسا و برف سنگین از روز یکشنبه در سرایر استان مرکزی آغاز شده و بنا به اعلام سازمان هواشناسی این ناپایداری جوی تا پایان وقت دوشنبه با حجم و شدت بالا در استان ادامه دارد.
ستاد مدیریت بحران استان مرکزی پیش بینی کرده است که خسارت ها و پیامدهای آبگرفتگی شدید استان تا روز چهارشنبه به دلیل پر بودن گنجایش سدها و بندهای خاکی تداوم داشته باشد و از مردم خواسته شده که در روز طبعیت در منزل بمانند و از سفرهای غیرضروری تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.