«حسین بختیاری» روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا افزود: در پی بارش های شدید روز یکشنبه سیلاب از ساعت پنج صبح امروز (دوشنبه) موجب تخریب دیواره سیل بند ایجاد شده در مسیر جاده فراهان اراک به سمت مشهد میقان شد که با حضور نیروهای پشتیبانی و شمار قابل توجهی از ماشین آلات سنگین در این محدوده برای مقابله با پیشروی سیلاب خاکریز ایجاد و راه هدایت آب به تالاب میقان بسترسازی شده است.
وی اظهار داشت: 2 نقطه از جاده فراهان به اراک دچار آبگرفتگی شده و رانندگانی که در این مسیر تردد می کنند باید با احتیاط برانند.
فرماندار اراک عنوان کرد: در مسیر جاده اراک به تهران نیز به دلیل حجم زیاد اب در 2 نقطه حدفاصل روستاهای مالک آباد و موت آباد آبگرفتگی ایجاد شده که عوامل راهداری و نیروهای ستاد مدیریت بحران در حال عملیات هدایت سیلاب به مناطق پشت فرودگاه اراک هستند.
بختیاری عنوان کرد: در مسیر ارتباطی جاده اراک به تهران مقابل زرین خوشه مدیریت آبگرفتگی به راهداری سپرده شده و اگر امکان کنترل سیلاب نباشد باید مسیر موقت عبوری برای آن تعریف شود.
وی در خصوص بندها و سدهای شهرستان اراک گفت: تمامی 174منبع آبی شهرستان اراک با مدیریت صحیح استحکام سازه دارند و با وجود سرریز آب دغدغه در این خصوص وجود ندارد.
فرماندار اراک تصریح کرد: شامگاه یکشنبه به دلیل حجم بالای بارش ها و سرریز 2 بند خاکی محدوده کرهرود با مصوبه ستاد مدیریت بحران 26 خانه در بخشی از کرهرود که در خطر آبگرفتگی بود تخلیه شد و ساکنان آن به مناطق امن منتقل شدند.
بختیاری اظهار داشت: درحال حاضر 20 پمپ مکش آب قوی در کرهرود در حال تخلیه روان آب موجود در این منطقه هستند.
وی ادامه داد: یک پل بالا دست منطقه کرهرود نیز با کارشناسی نیروهای فنی به دلیل آبگرفتگی از استحکام کافی برخوردار نبود که اقدامات ویژه برای مدیریت شرایط آن در دست انجام است.
فرماندار اراک توضیح داد: در بارندگی های اخیر آبگرفتگی در چند نقطه شهری ایجاد شده بود که مدیریت شده و اکنون مشکل حادی وجود ندارد.
بختیاری خاطرنشان کرد: بنا به گزارش هواشناسی بارش های شدید باران در ساعات آتی نیز ادامه دارد و تمامی عوامل ستاد مدیریت بحران شهرستان اراک برای کنترل خسارت ها و مشکلات احتمالی آماده باش هستند.
وی توضیح داد: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی سیل آسا تاکنون گزارشی از تلفات جانی و دامی و تخریب سازه های فرسوده در شهرستان اراک دریافت نشده است.
سامانه قدرتمند کم فشار بارشی از اوایل بامداد یکشنبه فعالیت خود را در استان مرکزی آغاز گرده و تا پایان وقا روز دوشنبه پیش بینی شده حدود 100 میلیمتر بارش در این خطه داشته باشد.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.