فرماندار شهرستان اراک به مناسب آیین جهانی ساعت زمین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برنامه ساعت زمین، رویدادی جهانی است که توسط صندوق طبیعت هر سال در ماه مارس برگزار می شود و هدف از اجرای آن توجه دادن افکار عمومی به اهمیت موضوعات زیست محیطی، صرفه جویی انرژی و همگامی با طبیعت در زندگی است.
«حسین بختیاری» افزود:مدیریت بهینه مصرف انواع انرژی از موضوعات مهم در شرایط کنونی زمین است و موفقیت در این مسئله همگرایی جمعی و گفتمان هدفمندی را می طلبد.
وی گفت: این برنامه نمادین در احترام به مام زمین و اهمیت و ارزشگذاری بر انرژی برگزار شده از نظر فرهنگی بسیار مهم است.
فرماندار اراک خاطرنشان کرد: مردم باید با نگاه اجتماعی، دوستی و همدلی در راستای بهبود مسایل پیرامونی عمل کنند و حرکت های نمادین و خودجوش مردمی در این راستا بسیار کارساز است.
بختیاری یادآور شد: گروه های زیست محیطی از نظر تقویت پیوست های مردمی در موضوعات سلامت و طبیعت باارزش هستندچرا که با فرهنگ سازی و تقویت زنجیره مشارکت مردمی می توان مصرف بهینه انرژی را جا انداخت و کره زمین برای بهبود شرایط زیست محیطی نیاز در تغییر رفتار انسانی دارد.
ساعت زمین رویداد و پویشی جهانی است که هر سال در آخرین شنبه ماه مارس با خاموشی یک ساعته داوطلبانه مردم را ترغیب به مصرف محتاطانه انرژی می کند و یادآور ارزش بالای کره زمین است.
سمن های زیست محیطی شهرستان اراک همزمان با سراسر جهان در ساعت 20 و 30 دقیقه در میادین شهدا، هفت تیر و بوستان بزرگ ملت آیین ساعت زمین را به شکل نمادین گرامی داشتند.
کلانشهر اراک با 650 هزار نفر جمعیت به عنوان مرکز استان مرکزی است که از معضلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا رنج می برد و به عنوان یکی از کلانشهرهای آلوده کشور شهرت دارد.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.