به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز شنبه در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان مرکزی، افزود: دستگاه های اجرایی عضو ستاد بحران استان، شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان باید در 48 ساعت آینده در حالت آماده باش باشند.
وی ادامه داد: تمامی زیربخش های ستاد بحران در 12 شهرستان استان مرکزی باید با برگزاری نشست های درون دستگاهی پیش آمادگی لازم و تدابیر موثر را برای مقابله با سیلاب احتمالی مهیا کنند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: آخرین گزارش از میزان آمادگی دستگاه ها و اقدامات انجام شده در پیشگیری از هرگونه مشکل احتمالی بارش های شدید بیانگر سطح امادگی بالای استان در این زمینه است و نشست های ستاد های شهرستانی نیز باید به ریاست فرمانداران در شهرستان های برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: با توجه به اهمیت موضوع لازم است همهم ادارات به ویژه خدمات رسان ها، فرمانداران، شهرداران و بخشداران برای شناسایی نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در راستای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی اقدام کنند.
آقازاده افزود: شهرداری های 33 گانه استان مرکزی نیز باید پیش از شروع بارش های شدید از یکشنبه تا سه شنبه در استان ادامه دارد، نسبت به بازگشایی مسیرهای مسدود شده روان آب ها سطحی، زیر پل ها، کانال های هدایت آب، لایروبی رودخانه های داخل شهرها و نیز هدایت آب های سطحی به سمت دره ها و مسیل های طبیعی اقدام کنند.
وی بیان کرد: 500 دستگاه ماشین آلات و دستگاه های مورد نیاز برای مقابله با سیل احتمالی شناسایی شده و دستگاه های اجرایی در نقاط مختلف استان نیز باید در اسرع وقت فهرست تجهیزات در اختیار خود را به فرمانداران ارایه کنند.
استاندار مرکزی ادامه داد: اگر چه نمی توان خسارت های ناشی از سیل را به صفر رساند اما می توان با تدبیر و برنامه ریزی این مهم را تا حد ممکن کاهش دادو از همه مهمتر جان شهروندان را نجات داد و تلفات جانی در سیل احتمالی از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.
وی نسبت به مستند سازی سدها و بندهای خاکی استان تاکید کرد و گفت: بیش از 300 سد و بند خاکی و آب بند در استان مرکزی وجود دارد که باید مشخصات تمامی آن ها به صورت کارشناسی تهیه شود و در صورت لزوم می توان از اعتبارات استانی برای این کار منابع مالی را نیز اختصاص داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: تمامی سدها و بندهای خاکی استان به غیر سد الغدیر ساوه و 15 خرداد در حالت سرریز هستند و بارش های شدید در راه استان مرکزی می تواند مشکل ساز باشد.
«مهدی زندیه وکیلی» افزود: در بارش های سیل آسای چهارم فروردین، بارش برف این فرصت را به ستاد بحران استان داد تا نسبت به جلوگیری از وقوع سیل جلوگیری شود اما، در با ورود موج بارشی جدید باید آمادگی بیشتری در مجموعه استان وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید اعتباراتی برای جبران خسارت های وارد شده از سیل به استان های سیل زده تخصیص داده است، بنابراین تمامی دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به تکمیل فرم های 17 گانه و ثبت خسارت های ناشی از سیل اقدام کرده تا مجموعه استانداری بتواند از این اعتبارات استفاده کند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر و 23 بخش دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.