به گزارش ایرنا،‌ «علی میرزائی» روز شنبه در نشست ستاد بحران شهرستان ساوه در سالن اجتماعات فرمانداری‌ افزود: بر اساس تکلیف ستاد بحران استان مرکزی باید همه ارگان ها از قبیل شهرداری،‌ بخشداری، دهیاری و دستگاه های امدادی در ساوه،‌ نوبران،‌ غرق آباد و آوه آماده خدمت و امدادرسانی به مردم در صورت وقوع سیلاب باشند.
وی گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی در روزهای آینده،‌ سامانه بارشی پرقدرتی که از مناطق غرب و جنوب کشور فعالیت خود را آغاز می کند به شهرستان ساوه نیز خواهد رسید و ضروری است که اقدامات پیشگیرانه توام با آمادگی همه ارگان ها اتخاذ شود و مرخصی مدیران شهرستان نیز تا اطلاع ثانوی لغو شد.
فرماندار ساوه تاکید کرد: شهروندان باید از هرگونه اسکان، برپایی چادر و توقف اتومبیل در داخل و حاشیه رودخانه درون شهر ساوه با توجه به احتمال سیلابی شدن این مسیل، بپرهیزند.
وی ادامه داد: مردم و مهمانان نوروزی از سفر و اقامت در حاشیه رودخانه های مزلقان چای و قره چای در جنوب شهر ساوه خودداری کنند.
معاون استاندار مرکزی اظهار داشت: بندهای خاکی و آبگیر روستاهای منطقه نوبران شامل سامان، میمه، اردمین و بند خاکی نوبران در روزهای آینده با توجه به حجم بالای بارش ها و احتمال وقوع سیلاب برای گذران نوروز مناسب نیست.
وی تاکید کرد: حاشیه سد الغدیر در 30 کیلومتری غرب شهر ساوه و همچنین مناطق کوهپایه‌ای این شهرستان مانند یولاق نیز در روزهای بارانی آینده به عنوان مناطق پرخطر محسوب می شوند و به مردم و مهمانان نوروزی توصیه می شود که از سفر به این مناطق بپرهیزند.
وی با اشاره به گزارش بخشدار نوبران مبنی بر بسته شدن راه روستای «یاری آباد» به دلیل بارش برف و قطع برق این روستا،‌ بر ضرورت بازگشایی سریع و اتصال مجدد برق تاکید کرد.
فرماندار ساوه همچنین توقف خودروهای عبوری در کنار اتوبان ساوه - سلفچگان و اقدام به عکس برداری مردم در مزارع کلزا که در حاشیه این مسیر قرار دارد را رفتاری پرخطر برای سلامت افراد و همچنین عاملی در تخریب این مزارع برشمرد و خواستار استقرار پلیس راه و‌ هلال احمر برای ممانعت از توقف خودروها در این مسیر و ساماندهی پارکینگ های حاشیه اتوبان شد.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور،‌ سامانه بارشی قدرتمندی از عصر امروز (شنبه) وارد مناطق غرب و جنوب کشور می شود که بارش های قابل ملاحظه ای در پی دارد و احتمال وقوع سیل در این مناطق و همچنین پهنه مرکزی کشور وجود دارد.
شهرستان ساوه دارای آب و هوایی نیمه خشک است که میزان بارش سالانه آن حدود 216 میلیمتر در سال است.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.