«مهدی زندیه وکیلی» عصر روز پنجشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا افزود: بر اساس گزارش هواشناسی استان مرکزی سامانه قوی بارشی از روز شنبه تا دوشنبه در این منطقه فعال است و پیش آمادگی لازم در حفاظت از منابع آبی و هدایتگری ایمن سرریزآب سدها و بندها، اقدامات پشتیبانی و حفاظتی شهری و روستایی و ایمنی راه ها وجود دارد.
وی توضیح داد: نشست های فوق العاده مدیریت بحران شهرستان ها تشکیل شده و هماهنگی ستاد استانی با زیرمجموعه ها به طور کامل وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به پر بودن ظرفیت و گنجایش سدها و افزایش دبی آب رودخانه های استان بر اثر بارش های اخیر ، وجود رطوبت زیاد در خاک و خیس خوردن خانه های فرسوده و قدیمی در بارش های شدید وقوع سیلاب و یا حوادث احتمالی در صورت فعالیت موج جدید بارشی دور از انتظار نیست و مراقبت ها با حساسیت بیشتری دنبال شده است.
زندیه وکیلی عنوان کرد: مردم باید به صورت جدی از حضور در حاشیه رودخانه ها و منابع آبی در روزهای آینده بپرهیزند و ساکنان مناطق حریم رودخانه ها و مسیل ها نیز باید هشدارها را جدی بگیرند.
وی افزود: به دنبال بارش های شدید روزهای گذشته در منابع آبی 10 نقطه کلیدی استان هدایتگری سیلاب و آبگرفتگی انجام شده
و با تدابیر و اقدامات ویژه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان ها از بروز مشکلات جدی و سیلاب های خطرناک پیشگیری شده است.
جانشین ستاد مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: سد سوارآباد اراک و بند خاکی انجیرک در پی بارش های شدید روزهای قبل سرریز کرد و حجم بالایی از آب روان شد که در پی 12 ساعت تلاش مستمر روان آب جاری به مسیر مناسب هدایتگری و به به سمت تالاب میقان روانه شد.
زندیه وکیلی عنوان کرد: در 40 سال اخیر در مسیر انتقال آب تعرض هایی از سوی باغداران، مردم بومی و برخی دستگاه ها و طرح های عمرانی صورت گرفته بود که نگرانی هایی را برای روان آب جاری در مسیر روستای حاجی آباد ایجاد کرده بود اما این مهم به موقع و تلاش بهنگام مدیریت شد.
وی توضیح داد: در بازدید از این اقدامات هدایت اب به تالاب میقان با موفقیت انجام گرفته و دغدغه ای وجود ندارد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب ایران قرار گرفته است.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.