«محمد رضا قربانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: 2 هزار و 579 واگن باری سال جدید تعمیر اساسی شد که نسبت به سال گذشته 46 درصد رشد داشته است که 29 درصد از کل تعمیرات اساسی واگن های باری ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران را شامل می شود.
وی اظهار داشت: شرکت احیا صنعت ادوات اراک رتبه اول تعمیرات اساسی انواع واگن های باری را در سال 97 کسب کرده که توانسته در سال 97 با هزار و 467 مورد تعمیر اساسی 17 و هفت دهم درصد از کل تعمیرات کشور را انجام دهد.
سرپرست اداره کل راه آهن اراک با یادآوری اینکه، اراک دومین قطب تعمیرات واگن های باری در کشور است، گفت: 36 درصد از کل تعمیرات چرخ و محور کشور دراین اداره کل صورت گرفته که از این حیث در رتبه نخست کشور قرار دارد.
قربانی افزود: تعمیرات اساسی چرخ  و محورشامل سرویس جعبه، جوش چرخ های منوبلوک، تعویض بانداژ، تراش چرخ و جازنی منوبلوک است که با 15 هزار و 73 مورد تعمیر، رشد 47 درصدی حاصل شده است.
وی در ادمه اظهار داشت: با توجه به وضعیت جوی و بارش های فصلی تمامی ایستگاه های اداره کل راه آهن اراک در صورت لزوم، آماده ارایه خدمات از نظر تامین فضای پارک خودرو، اسکان موقت مسافران در راه مانده نوروزی در فضای سالن مسافری و نماز خانه با تامین امنیت انتظامی است.
مدیرکل راه آهن اراک گفت: انجام به موقع نگهداری و تعمیرات چرخ و محور و واگن ها از جمله عوامل موثر در افزایش عمر صنعتی ناوگان ریلی، کاهش هزینه ها است.
حوزه راه آهن اراک شامل خطوط ریلی به طول 426 کیلومتر در استان های قم، مرکزی و لرستان است که 20 ایستگاه را تحت پوشش دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.