دکتر «عباس نیکروش» روز سه شنبه به ایرنا، گفت: نخستین نوزاد متولد شده امسال در صبح نخستین روز از فروردین در بیمارستان شهدای 17 شهریور به دنیا آمد.
وی در خصوص اقدامات دانشکده علوم پزشکی ساوه از آغاز برنامه سلامت نوروزی افزود: در این ایام عوامل اورژانس 161 مصدوم حوادث رانندگی را به مراکز درمانی منتقل کردند و 45 مصدوم نیز در صحنه تصادف مداوا شدند.
وی افزود: در این مدت 143 بیمار غیرتصادفی به مراکز درمانی منتقل و 63 بیمار نیز در محل، درمان شدند.
به گفته دکتر نیکروش از آغاز طرح سلامت نوروزی تا آخر روز پنجم فروردین امسال پنج تن از هموطنان در سوانح جاده ای شهرستان های ساوه و زرندیه جان خود را از دست دادند و 10 نفر نیز به دلایلی غیر از سوانح رانندگی فوت کردند.
وی گفت: 25 مورد بازدید از بیمارستان و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی انجام شد تا روند خدمات رسانی در این مراکز با بهترین کیفیت تداوم یابد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین از انجام 121 مورد عمل جراحی اورژانسی و 127 عمل جراحی غیر اورژانسی در مراکز بیمارستانی ساوه و زرندیه خبر داد.
نیکروش گفت: 41 بیمار هم با تشخیص پزشکان به صورت بین بیمارستانی اعزام شدند.
وی اظهار داشت: برای نظارت بهتر بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی نیز 979 مورد بازدید انجام شد که در 43 مورد، متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.
وی از کشف و جمع آوری 506 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: در این راستا هفت مرکز تهیه و تولید مواد غذایی و اماکن عمومی تعطیل شدند.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر دارای چهار شهر و افزون بر 200 روستا می باشد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.