سید «علی آقازاده» روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با توجه به شدت بارش ها از 2 روز گذشته تاکنون بنا بر اعلام مسئولان، با تلاش همه نهادهای ذیربط خسارت قابل توجهی در استان گزارش نشده است.
وی ادامه داد: از روز گذشته تا هم اینک حدود 100میلیمتر بارندگی در سطح استان باریده و با توجه به بارش برف در روز جاری، سیلاب ناشی از بارش های روز گذشته در مناطق مختلف استان مدیریت شد.
استاندار مرکزی بیان کرد: روز جاری با وجود 30 تا 40 میلیمتر بارش، به حمدالله با سیلاب مواجه نشدیم و در جاده های اصلی استان نیز از جمله شازند، تفرش، خنداب، خمین و کمیجان بارش برف گزارش شده است.
آقازاده تصریح کرد: حضور به موقع تیم های برف روب راهداری و برنامه ریزی های ستاد بحران شهرستان ها مانع از مسدود شدن شریان های اصلی ارتباطی در استان شده است.
وی گفت: محور ارتباطی 3 روستا در منطقه سربند و هندودر شهرستان شازند مسدود شده که به زودی بازگشایی می شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: آب رودخانه های استان تحت کنترل است و به طور مستمر توسط ستادهای بحران شهرستان ها و فرمانداران مورد بررسی قرار می گیرد.
وی گفت: حجم آب برخی رودخانه ها از 35 متر مکعب در ثانیه در روز گذشته به 70 مترمکعب در روز جاری رسیده که با وجود این میزان افزایش، خطر خاصی وجود ندارد.
آقازاده عنوان کرد: اکنون آبگرفتگی جاده محسن آباد و داوود آباد در منطقه دشت میقان گزارش شده که ستاد بحران شهرستان اراک و گروه های کنترل و بازرسی ضمن نظارت، نسبت به رفع آبگرفتگی در حال اقدام هستند.
براساس اعلام هواشناسی استان مرکزی، فعالیت موج اصلی سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز (سه شنبه) است و بارش ها در این مدت به صورت رگبار یا بارش باران و برف پیش بینی شده است.
بر این اساس آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در نواحی جنوب و غرب استان مرکزی پیش بینی شده است و در مناطق سردسیر استان بارش برف می تواند موجب اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه های استان از جمله گردنه زالیان و برخی از مناطق شهری شود.
3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.