«مهدی زندیه وکیلی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستاد مدیریت بحران استان مرکزی در 12 ساعت اخیر چهار نشست با حضور استاندار مرکزی داشته و در تماس با ستاد مدیریت بحران 12 شهرستان استان مسایل و نیازها به صورت کارشناسی بررسی و مدیریت شده است.
وی توضیح داد: در جمع بندی آخرین نشست مدیریت بحران استان در بامداد سه شنبه جاده چهرقان به آمره شهرستان کمیجان به دلیل رانش زمین و ایجاد شکاف در مسیر ارتباطی مسدود شده که ترددها از راه موقت برقرار شده و راهداران در حال تلاش برای ترمیم آسیب های ناشی از رانش هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: مسیر جاسب دلیجان نیز در روز گذشته با مشکل ریزش سنگ مواجه بود که سطح جاده پاکسازی و بازگشایی شد اما به دلیل اینکه خطر ریزش سنگ های بزرگ از ارتفاعات وجود دارد از هموطنان خواسته شده از این جاده عبور نکنند.
زندیه وکیلی توضیح داد: بارش برف سنگین در شهرستان های اراک و شازند از ساعات اولیه صبح سه شنبه آغاز شده و گردنه های سخت گذر زالیان و قاقان و مسیرهای کوهستانی این شهرستان ها با کندی تردد مواجه هستند و تمامی گروه های برفروب و امکانات راهداری برای خدمات رسانی فعالیت دارند.
وی یادآور شد: شدت و حجم بالای بارندگی های استان امروز در شرایطی است که سیلاب های ناشی از بارش روز قبل نیز به مسیل ها و رودها منتقل شده است بنابراین به مردم توصیه می شود که از توقف در کنار آبراهه ها و پل ها بپرهیزند و اقامت در حاشیه رودخانه ها نداشته باشند.
جانشین ستاد مدیریت بحران استان مرکزی خاطرنشان کرد: بازرسی از تمامی سدها و بندهای آبی استان به صورت مستمر انجام می شود و اغلب این منابع آبی ظرفیتشان تکمیل شده و سرریز کرده اند اما با تدابیر خاص شرایط همگی ایمن است و مدیریت و ساماندهی در اضافه ظرفیت آن ها اعمال شده است.
زندیه وکیلی توضیح داد: سامانه پیامکی مدیریت بحران استان مرکزی برای تمامی شهروندان استان فعال شده و به صورت آنلاین هشدارها و پیام ها ارسال می شود.
وی گفت: به دلیل حجم بالای بارش آبگرفتگی حاشیه برخی جاده ها، مزارع و دشت های کشاورزی و بخش های روستایی رخ داده اما خسارت جانی و مالی جدی تاکنون به ستاد مدیریت بحران استان گزارش نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: شدت بارش های امروز در استان مرکزی به ویژه در شهرهای نوار جنوبی استان به ویژه خمین، شازند، محلات، دلیجان و بخش هایی از کمیجان و میلاجرد بیشتر است.
25 استان کشور در 2 روز گذشته بر اثر باران های سیل آسا با مشکلات سیلاب و ابگرفتگی درگیر هستند.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.