«سیامک سلیمانی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستاد مدیریت بحران دلیجان از سه روز قبل تشکیل شده و مناطق در معرض خطر آبگرفتگی و سیلاب در این شهرستان شناسایی شد و تمامی امکانات در حوزه دستگاه های اجرایی و مردمی برای کمک رسانی و مداخله های بهنگام ساماندهی شد.
وی توضیح داد: در پی بارش شدید باران 2 روز گذشته بخشی از جاده جاسب به دلیجان با مشکل ریزش کوه مواجه شد که این راه برای مدتی مسدود بود اما با تلاش نیروهای راهداری و سایر بخش ها گل و لای و موانع از مسیر کنار زده شده و آمد و شد در آن جریان دارد.
فرماندار شهرستان دلیجان اظهار داشت: بارندگی و آبگرفتگی در جاده قالهر و سینقان به دلیجان نیز مشکلاتی را به صورت مقطعی ایجاد کرد که با هدایت سیلاب و پاکسازی معبر تردد در این مسیرها برقرار شده است و مشکلی وجود ندارد.
سلیمانی خاطرنشان کرد: در جاده دلیجان به محلات در حدفاصل شهرک اصناف نیز بخشی از راه دجار آبگرفتگی بود که با توان نیروهای ستاد مدیریت بحران و بخش خصوصی این مسیر نیز بازگشایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: باران سیل آسا در روز گذشته موجب آبگرفتگی روستای راونج دلیجان نیز شد که با همیاری بخشداری، دهیاری و امکانات ستاد مدیریت بحران اقدامات لازم درمدیریت این نعضل به کار گرفته شده است.
فرماندار شهرستان دلیجان گفت: 32 دستگاه انواع تجهیزات فنی و ادوات سنگین در این شهرستان برای کمک رسانی احتمالی در مواقع آبگرفتگی و سیلاب ساماندهی و بسیج شده است.
سلیمانی توضیح داد: به تمامی ساکنان روستایی که در حاشیه منابع آبی قرار دارند و مسافران روستایی توصیه می شود که با توجه به تداوم بارش ها تا 24 ساعت آینده از حضور در نزدیکی رودها خودداری کنند.
دلیجان واقع در نوار جنوبی استان مرکزی از شمال به استان قم و از جنوب به استان اصفهان و از شرق به شهرستان کاشان و از غرب به شهرستان محلات همسایه بوده و گستردگی‌این شهرستان نزدیک به 2 هزار و 500 کیلومتر مربع است .
دلیجان دارای 2 شهر دلیجان و نراق و بخش مرکزی، چهار دهستان و صد روستای دارای سکنه‌است.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.