«علی زندی فر» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش در جاده شهرستان های شازند، کمیجان، تفرش، فرمهین و آشتیان اکنون به صورت برف و سایر شهرستان ها به صورت باران است و از رانندگان درخواست می شد که ایمن برانند.
وی ادامه داد: 70 گروه راهداری متشکل از 370 نفر راهدار و 350 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در جاده های استان مرکزی فعال و وظیفه خدمت رسانی به مردم و مسافران را برعهده دارند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به بارش برف در جاده های کوهستانی و سردسیر استان نیاز است رانندگان در هنگام سفر زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.
زندی فر از تردد 6 میلیون و 391 هزار و 655 وسیله نقلیه از 25 اسفند ماه سال گذشته تا کنون در جاده های استان مرکزی خبر داد و گفت: تردد وسایل نقلیه از جاده های این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: استان مرکزی با تردد این میزان وسیله نقلیه رتبه دوازدهم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: یک میلیون و 27 هزار و 861 وسیله نقلیه در این مدت به این استان وارد و یک میلیون و 84 هزار و 449 وسیله نقلیه از استان خارج شده است.
زندی افزود: آزاد راه ساوه - تهران (مامونیه) با تردد 313 هزار و 505 وسیله نقلیه پر تردد ترین جاده استان مرکزی در این مدت بوده و متوسط سرعت در این بزرگراه 103 کیلومتر بر ساعت است.
وی گفت: خودروهای سنگین 20 درصد تردد در جاده های استان مرکزی را در این مدت داشته اند و جاده اراک - سلفچگان بیشترین تردد این خودروها در استان را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی میانگین سرعت در جاده های استان در این مدت را 85 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: سرعت غیر مجاز در جاده های استان در این مدت 9 درصد بوده است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.