فرمانده سپاه ناحیه شهرستان ساوه در این خصوص به ایرنا، ‌گفت: این کاروان با عوامل اجرایی متکشل از 400 نفر هستند که به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی جنوب کشور مانند شلمچه،‌ فاو و هویزه بازدید خواهند کرد.
سرهنگ «حجت الله دستجانی» افزود: اعزام کاروان راهیان نور با اهدافی چون انتقال ادبیات دوران دفاع مقدس به نسل کنونی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با زندگی شهدا انجام می شود.
وی افزود: از آنجا که رزمندگان اسلام و شهدا در دوران سخت جبهه های حق علیه باطل همچنان روحیه امید را حفظ کردند؛‌ از این رو بازدید از یادمان های شهدا و بازخوانی روحیه آن روزهای مدافعان میهن اسلامی می تواند سرمشقی برای جوانان امروز باشد.
سرهنگ دستجانی گفت: پارسال روند اعزام کاروان های راهیان نور از شهرستان ساوه به مناطق عملیاتی کشور در دستور کار بود و در آبان ماه نیز 2 کاروان دانش آموزی ویژه پسران اعزام شدند.
وی افزود: در بهمن پارسال نیز 2 کاروان دانش آموزی دخترانه از مدارس ساوه توسط سپاه این شهرستان به مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا اعزام و کاروان دانشجویی راهیان نور ساوه نیز در اسفندماه راهی یادمان های شهدا شدند.
بیش از 70 هزار نفر از جمعیت 285 هزار نفری شهرستان ساوه را جوانان تشکیل می دهند و 73 هزار دانش آموز نیز در این شهرستان مشغول به تحصیل می باشند.
شهرستان ساوه 580 شهید، یک هزار و 610 جانباز و 88 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.