به گزارش ایرنا، عاشقان ولایت در استان مرکزی در این روز که مصادف با ایام نوروز شده، با آذین بندی کوچه ها و خیابان ها و پخش شیرینی و سایر نذورات ارادت خود را به مولای متقیان حضرت علی(ع) نشان دادند.
شهرها و روستاهای استان مرکزی از روزهای قبل برای جشن میلاد حضرت علی (ع) بکه به نام روز پدر نامگذاری شده، آذین بندی شده و در جای جای این استان مولودی خانی و مدیحه سرایی در حال برگزاری است.
پایگاه های بسیج مساجد نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش شیرینی و شربت از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در استان مرکزی پذیرایی می کنند.
بسیاری از مردم در کنار آخرین خریدهای نوروزی خود در حال خرید هدیه برای پدران خود به بهانه دست بوسی و پاسداشت مقام شامخ پدر هستند و عده ای که پدرانشان آسمانی شده اند و از داشتن این نعمت بزرگ محرومند بر سر مزارها حضور یافته اند.
آیین های جشن میلاد حضرت علی (ع) در شهرستان های تفرش، فراهان، آشتیان، کمیجان،محلات، خمین و دلیجان، ساوه، زرندیه، شازند و خنداب نیز با شکوه خاصی در حال برگزاری است.
امام علی بن ابی طالب بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبدمناف در 13 رجب سال 30 عام الفیل یعنی 23 سال پیش از هجرت نبوی در خانه کعبه معظمه دیده به جهان گشود.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.