به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز یکشنبه در جمع طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی افزود: انقلاب اسلامی ایران با حمایت های جامعه روحانیت از آحاد ملت به پیروزی رسید و اهداف و آرمان های نظام نیز با وجود موثر این قشر محقق می شود.
وی ادامه داد: نقش روحانیت در جریان انقلاب اسلامی محوری است و باید روز به روز تقویت شود.
امام جمعه اراک گفت: جامعه روحانیت از انقلاب اسلامی برای خود حساب ویژه باز نکرده و هر چه می خواهد برای آبادانی و توسعه کشور است.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: دشمنان نظام اسلامی به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت هستند و به همین دلیل باید تقویت ارتباط این اقشار آگاهانه دنبال شود و حوزه های علمیه در این زمینه نقش مهمی دارند.
وی ادامه داد: روحانیان با اشاعه اخلاق و اعمال شایسته در راهبری و هدایتگری معنوی جامعه نقش محوری دارند که این مهم باید از سوی اساتید حوزه به صورت کاربردی برجسته سازی شود.
امام جمعه اراک اظهار داشت: با توجه به گستره رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی، حوزه های علمیه به عنوان سنگر محکم در مقابله با هجمه فرهنگی وظیفه خطیری در قبال جامعه برعهده دارند.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: اتحاد حوزه های علمیه زمینه لازم برای پیشرفت علمی و تربیتی طلاب را فراهم می کند و طلبه های انقلابی را تحویل جامعه می دهد.
وی ادامه داد: حوزه های علمیه با اتحاد، تجربه های علمی خود را در اختیار هم قرار دهند و محیط علمی را برای طلاب و علاقه مندان علوم حوزوی فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: روحانیان با ساده زیستی، الگوسازی و حضور فعال در تمام عرصه ها باید بیش از پیش در انتشار فرهنگ دینی و مذهبی تلاش کنند تا توطئه های دشمنان خنثی شود.
سید «علی آقازاده» استاندار مرکزی نیز در این نشست حضور داشت.
بیش از پنج هزار طلبه در حوره های علمیه استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.