سرهنگ «ایرج کهریزی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح ترافیکی نوروزی پلیس راه این استان از 25 اسفندماه جاری آغاز شده و تا 18 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
وی بیان کرد: تدابیر لازم در خصوص پوشش ایمنی پلیس بر جاده های استان مرکزی به ویژه در نقاط حادثه خیز در این استان اندیشیده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: خط قرمز پلیس راه این استان در ایام نوروز برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز است و رانندگانی که به طور همزمان 2 تخلف حادثه ساز را مرتکب شوند، خودرویشان 72 ساعت توقیف می شود.
سرهنگ کهریزی عنوان کرد: ماموران پلیس راه در ایام نوروز نظارت جدی بر عملکرد رانندگان دارند و به هیچ خطایی رانندگی چشم پوشی نمی شود.
وی افزود: حوادث رانندگی برون شهری در نوروز 97 این استان نسبت به مدت مشابه قبل آن روند کاهشی داشت و امید می رود که با رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان در تعطیلات نوروزی پیش رو حادثه تلخ و ناگواری رخ ندهد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: محدودیت های ترافیکی در جاده های استان نیز از 25 اسفندماه جاری تا پایان طرح نوروزی اجرا می شود و در این راستا عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه ها و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.
سرهنگ کهریزی گفت: در تمام جاده های برون شهری ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون ها اعمال می شود، اما عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا مجاز است.
وی ادامه داد: ممنوعیت تردد اوسایل نفلیه سنگین در ایام نوروز فقط در مسیرهایی اعمال می شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در 13فروردین ماه سال آینده در تمام راه های برون شهری ممنوع است.
سرهنگ کهریزی افزود: تردد انواع تریلر و کامیون در جاده های قدیم ساوه - همدان ، مسیر قدیم ساوه - سلفچگان از ساعت 7 صبح 28 اسفندماه جاری تا ساعت 24، اول فروردین ماه سال آینده از ساعت هفت صبح چهارم فروردین ماه تا ساعت 24 پنجم فروردین ماه، از ساعت 12 تا 24 روز یازدهم فروردین ماه، از ساعت 12 روز چهاردهم فروردین ماه تا ساعت24 روز شانزدهم فروردین ماه ممنوع است.
وی اظهار داشت: تردد انواع تریلر و کامیون در مسیرهای اراک - قم، جاده قدیم تهران - قم در روزهای 28 و 29 اسفندماه جاری و 14 و 16 فروردین ماه سال آینده از ساعت 12 تا 24 ممنوع است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
حدود 460 نفر از ابتدای امسال تاکنون در جاده های استان مرکزی جان خود را از دست داده اند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.