« سیدعلی آقازاده» روز شنبه در همایش شهرداران استان مرکزی افزود: اعتماد عمومی مردم نسبت به اداره امور شهر یاریگر مجموعه مدیریت شهری است و مشارکت مردم محور اصلی حیاتی در توسعه و عمران شهرها محسوب می شود.
وی ادامه داد: بیشتر شهرداری‌های استان مرکزی از معضل بدهکاری به ویژه مطالبات کارکنان خود شرایط مناسبی دارند و در سال آینده نیز برنامه ریزی برای رفع مشکلات موجود را نیز پیش بینی کرده اند.
استاندار مرکزی تصریح کرد: با وجود تنگناهای مختلف از کمبود منابع و اعتبارات و نیز موقعیت خاص اقتصادی کشور شهرداری‌ها در برخی از شهرها عملکرد قابل قبولی داشته ‌اند.
وی ادامه داد: افزون بر 70 درصد مردم کشور و چیزی در حدود 69 درصد از جمعیت استان مرکزی در شهرها ساکن هستند و شهرداری ها نیز وظایف سنگینی در پاسخگویی به مطالبات شهری دارند.
آقازاده تصریح کرد: استان مرکزی به لحاظ سبقه تاریخی، گردشگری و فرهنگی مولفه های بسیاری در خود جای داده است و نوروز فرصت ارزشمندی جهت معرفی این ظرفیت‌ها به مسافران نوروزی و شهروندان به شمار می‌رود.
وی افزود: در استان مرکزی شمار شهرداری‌های با بدهی بالا بسیار اندک است و بنا بر اطلاعات موجود تا پایان هفته جاری شهرداری‌ها بدهی‌های خود را تسویه خواهند کرد.
استاندار مرکزی با اشاره به تعامل شورای های اسلامی با شهرداران ادامه داد: اختلاف نظر در هر منصب و جایگاهی وجود دارد اما ورود این اختلافات به سطح جامعه و مجموعه شهرداری سم مهلکی است و شهرداران با درایت و هوشمندی باید راهبر مدیریت شهری باشند.
استان مرکزی با حدود یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت، 33 شهرداری دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.