«ابوالفضل مرتضیان» روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: 538 میلیارد و 320 میلیون ریال از این بودجه به امور عمرانی اختصاص دارد و 168 میلیارد و 955 میلیون ریال نیز متعلق به بخش جاری و خدمات است.
وی اظهارداشت: بودجه مصوب برای سال آینده نسبت به سال جاری 70 درصد افزایش دارد.
شهردار خمین گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اولویت پیشنهادی هزینه‌های عمرانی بودجه سال آتی شهرداری خمین است و بیش از 41 طرح عمرانی شاخص و ده ها پروژه دیگر با این بودجه اجرایی می شود.
مرتضیان عنوان کرد: انتقال آب از سد فرنق و تصفیه خانه آب برای فضای شهری و کارخانه آسفالت، ساخت المان سنگ نگاره های تیمره و تکمیل مجتمع آفتاب و ساخت شهربازی سرپوشیده از مهمترین طرح های عمرانی است که سال آینده اجرا می شوند.
شهردار خمین گفت: بودجه مصوب امسال شهرداری خمین 580 میلیارد ریال بود که 416 میلیارد ریال آن محقق شده است.
وی اظهارداشت: وصولی محدود شهرداری به دلیل واریز نشدن اعتبار از محل درآمد جرایم راهنمایی و رانندگی به حساب شهرداری، کاهش اعتبارات تخصیصی از محل ارزش افزوده، کاهش عوارض آلایندگی صنایع، واریز نشدن منابع از طرف دستگاه های دولتی به دلیل کمبود اعتبارو پرداخت نکردن عوارض توسط شهروندان است.
شهردار خمین گفت: افزایش منابع مالی شهرداری ناشی از درآمد داخلی شهرداری و وصول مطالبات است.
وی گفت: با وجود افزایش درآمدهای هر سال شهرداری، شمار طرح های عمرانی و هزینه های این شهر آنقدر زیاد است که این درآمدها جوابگوی نیاز نیستند.
شهردار خمین در ارتباط با طرح های نوروزی گفت: زادگاه امام راحل با کاشت 50 هزار بوته گل بهاری و 50 هزار بوته گل دایمی در آستانه نوروز تزئین و زیباسازی شد.
مرتضیان اظهارداشت: به منظور زیبا سازی فضای شهری خمین 6 هزار و 700 اصله نهال در حاشیه راه ها ،میادین،خیابان ها و بلوارهای این شهر در هفته منابع طبیعی در حال کاشته شده است.
وی گفت: 60 هزار متر از جداول و میادین ورودی شهر در آستانه نوروز رنگ آمیزی شد و مجموعه بازی در پارک تفریحی مدرس نصب شده و 700 متر کف پوش در آن ها اجرایی و همه پای چراغ ها و نیمکت ها نیز رنگ آمیزی شده است.
وی اظهارداشت: رنگ آمیزی نمایه ها و نشانگرهای راهنما، ساماندهی مبلمان شهری، روشنایی و تکمیل اسباب بازی در بوستان های این شهر از دیگر اقدامات ستاد سفر در حوزه شهری خمین است.
شهردار خمین گفت: 12 نماد متناسب با نوروز در میادین و فضای سبز این شهر نصب شده و سفره هفت سین در جوار بیت تاریخی امام راحل از 28 اسفند ماه برپا می شود.
مرتضیان افزود: در پارکینگ بیت تاریخی امام خمینی(ره) 22 اتاقک نصب که درآن ها صنایع دستی و سوغات خمین عرضه می شود.
وی ادامه داد: سه نمازخانه در ورودی شهر و سرویس های بهداشتی نیز در وردی های شهر و 9 پارک عمومی بهسازی و آماده شده و برای اجرای طرح نوروزی در خمین در مجموع 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب سالانه پذیرای 350 تا 400 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.