به گزارش ایرنا، امام جمعه ساوه گفت: سفر اخیر آقای روحانی به عراق و استقبال گرم مقامات این کشور در کنار دیدار با مرجعیت عالی شیعیان در نجف گامی مهم و راهبردی در تحکیم هر چه بیشتر روابط میان دو کشور است که باید از این فرصت به درستی استفاده شود.
حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه، افزود: تحکیم روابط با همسایگان به خصوص جبهه مقاومت آن هم در شرایط تحریم و برای عبور از تنگناهای اقتصادی ضروری است.
وی گفت: رئیس جمهوری ایران با گرمی از سوی مقامات عراقی پذیریش شد اما، چند ماه پیش رئیس‌جمهوری آمریکا سفری محرمانه و شبانه به عراق داشت و این مسئله تفاوت عمق روابط ایران و عراق نسبت به کشور آمریکا را نشان می دهد.
امام جمعه ساوه یادآور شد: اعطای نشان ذوالفقار از سوی رهبر معظم انقلاب به سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشانه اهمیت مقوله امنیت و جبهه مقاومت است.
حجت الاسلام حسینی افزود: این نشان که برای نخستین بار در 40 سال حیات انقلاب به سردار سلیمانی اعطا شده علاوه بر اینکه ارزش جهاد و شهادت را نمایان می‌کند، تجلیل از رشادت ها و فداکاری های رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: رهبرفرزانه انقلاب در این بیانیه داشتن طهارت اقتصادی را شرط مشروعیت همه مسئولان و مقامات نظام برشمردند و همگان باید متوجه این مسئله باشند که از لقمه حرام پرهیز کنند.
وی ادامه داد:ایام نوروز فرصتی مناسب برای ادای صله رحم و سرکشی از بستگان و اقوام است و همچنین نشانه ای برای پی بردن به عظمت خداوند و آفرینش هستی است.
امام جمعه ساوه همچنین در خصوص آیین چهارشنبه آخر سال، گفت: آیین چهارشنبه پایانی سال نباید با خرید و فروش مواد آتش زا و حرکات ضد ارزشی آلوده شود.

***امام جمعه خمین: تقویت مناسبات ایران و عراق دشمنان را ناامید می کند
امام جمعه خمین گفت: تقویت مناسبات ایران و عراق و استفاده از فرصت پیش آمده در شرایط تحریم، دشمنان را ناامید کرده و توطئه آنان را نقش برآب می کند.
حجت الاسلام سید« علی حسینی پور» در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اعتکاف تکمیل‌کننده ارزش های انسانی است و تمرینی برای رشد و تقویت اراده، معرفت نفس، خودسازی و خداشناسی محسوب می شود.
وی افزود: به تقارن لحظه تحویل سال با آیین اعتکاف امری مبارک است این آیین معنوی عبادت جامع و کامل به شمار می رود.
خطیب نماز جمعه خمین ادامه داد: اهمیت اعتکاف امروز به‌ دلیل حضور جوانان است که سبب درخشش و برجستگی در این عبادت الهی شده است.
حجت الاسلام حسینی پور تاکید کرد: روح انسان همزمان با آمدن فصل بهار و سال جدید متحول می شود و ارزش های دینی نباید فدای جنبه های مادی ایام نوروز شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه مهم ایران در دنیا گفت: رئیس جمهوری آمریکا برای حضور در پایگاه نظامی خود در عراق مجبور است چراغ خاموش برود و این نمونه ای از خار شدن جنایتکاران است.
امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان انقلاب اسلامی همه توانشان را برای ضربه زدن به ایران به کار گرفته اند و وظیفه مسئولان و آحاد مردم است که در مقابل نقشه های شوم آن ها ایستادگی کنند.
حجت الاسلام حسینی پور تاکید کرد: مسایل اقتصادی نباید سبب تضعیف روحیه و ایجاد فضای ناامیدی در جامعه شود.
وی افزود:برخی رفتارهای ناهنجار در آیین چهارشنبه پایان سال وارد شده که ضد ارزش و خطرآفرین است و همه باید بکوشند این آسیب ها را از فرهنگ جامعه بزدایند.
حجت الاسلام حسینی پور حضور وزیر ورزش و جوانان در استان مرکزی و خمین را امید بخش دانست و گفت: فراهم کردن بسترهای تحصیل، تذهیب، ورزش، اشتغال، ازدواج و مسکن برای جوانان ضروری است.
خمین در جنوب استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت است.

***امام جمعه آشتیان: قوه قضائیه در گام دوم انقلاب اسلامی تکلیف سنگینی دارد
خطیب جمعه شهرستان آشتیان گفت: قوه قضائیه از ارکان مهم انقلاب اسلامی است که در گام دوم انقلاب تکلیف سنگینی را برعهده دارد.
حجت الاسلام «غلامرضا نیشابوری» در خطبه های نماز جمعه این هفته آشتیان در مصلی آیت الله دانش این شهرستان افزود: انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان سکاندار قوه قضائیه حرکت مهمی است چرا که این رکن مهم نیازمند تحول است و باید توصیه های رهبری با دقت در آن اجرایی شود.
وی اظهار داشت: اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی به عنوان بالاترین نشان افتخار نیروهای مسلح تقدیر از استقامت و پایداری در راه دین و ارزش ها و نابودی داعش بوده است.
امام جمعه آشتیان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمندان مدیران متعهد و کارآزموده است .
حجت الاسلام نیشابوری ادامه داد: اعتکاف در ماه رجب آمادگی برای حضور در ماه میهمانی خدا است و حضور جوانان در این ایین معنوی ارزش زیادی دارد.
وی توضیح داد: سفر رئیس جمهوری به عراق پیام ها و دستاوردهای زیادی داشت و باید از این فرصت ها به نحو احسن استفاده شود.

***امام جمعه زرندیه: عظمت ملت ایران دشمنان را مایوس کرده است
امام جمعه زرندیه گفت: عزت و عظمت ایران اسلامی برای همیشه نقشه های دشمنان را با شکست مواجه و بدخواهان ایران را مایوس کرده است.
حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» در خطبه های نماز جمعه شهر مامونیه گفت:مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت که دشمن با تهاجم حداکثری خود به میدان جنگ با ملت ایران آمده و لزوم پاسداری از مرز های فرهنگی کشور را مورد تاکید قرار دارد.
وی اظهار داشت: اگر مسئولان کشور همت داشته باشند و با بسیج حداکثری امکانات و توانایی خود به عرصه کار بیایند سنگین ترین شکست نصیب آمریکا می شود.
خطیب جمعه زرندیه تصریح کرد: موضوع مهم دیگری که مقام معظم رهبری اشاره داشت لزوم پاسداری از مرزهای فرهنگی کشور بود و همچنان که پاسداری از مرزهای جغرافیایی مهم است باید حساسیت در دفاع از مرزهای فرهنگی نیز اعمال شود.
ابراهیمی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به عراق و مقایسه این با سفر شبانه دونالد ترامپ به این کشور، گفت: استقبال از دکتر روحانی نشان دهنده جایگاه ایران اسلامی در میان مردم عراق است و حتی رئیس جمهوری عراق اذعان کرد که کشورش مستحکم ترین روابط را با ایران دارد.
وی با یادآوری سالروز ارتحال یادگار امام، گفت:مهم ترین ویژگی های مرحوم حاج سید احمد خمینی دفاع جانانه از ولایت و رهبری و شخص مقام معظم رهبری و اصول انقلاب بود.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در 33 نقطه شهری استان مرکزی اقامه می شود.
9930/6539 /6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.