سید «مهدی مقدسی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو آغاز شده و تاکنون 25 میلیارد و 800 میلیون ریال از این اعتبار به قطعه سازان پرداخت شده و مبلغ اختصاص یافته تا پایان سال جاری پرداخت می شود.
وی بیان کرد: بیش از 550 هزار نفر در صنعت قطعه سازی کشور فعالیت دارند و این قشر در چند سال اخیر مطالبات زیادی از خودرو سازان دارند.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: بحث حمایت از خودرو سازان در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی مورد توجه بوده و با پیگیری این کمیسیون، فراکسیون حمایت از قطعه سازان، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی مقرر شد تا 40 هزار میلیارد ریال از مطالبات قطعه سازان از طریق سیستم بانکی با بدهکار کردن خودرو سازان پرداخت شود.
مقدسی اظهار داشت: امید است با پرداخت این اعتبار و سایر مطالبات، قطعه سازان کشور روند توسعه و رونق خود را بازیابند.
وی گفت: قیمت تمام شده خودروها وضعیت مناسبی ندارد و خودروسازان باید با افزایش تنوع کیفی و محصولات جدید تر پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعادل بازار خودرو و کاهش قیمت منطقی و مبتنی بر شرایط حاکم، خواست مجلس شورای اسلامی است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی افزود: برون سپاری تولید خودرو از سوی دولت حداکثر باید تا 3 آینده در محقق و بخش خصوصی با ورود پرقوت در این بخش، زمینه ساز توسعه صنعت خودرو شود.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است و این استان هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.