به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر سه شنبه در جمع مردم روستای مرزیجران از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک، افزود: فراهم کردن زیرساخت های اولیه در روستاها اقدامی مفید و موثر از سوی نظام اسلامی در ماندگاری روستاییان بوده است.
وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تنها 42 روستای استان مرکزی از نعمت برق برخوردار بود در صورتی که اکنون تمامی روستاهای این استان برقدار است.
استاندار مرکزی بیان کرد: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی هیچ کدام از روستاهای استان مرکزی از نعمت گاز برخوردار نبودند در صورتی که اکنون 100 درصد شهرها و 98 درصد روستاهای استان مرکزی از نعمت گاز بهره مند هستند و بیش از 540 هزار مشترک مسکونی و تجاری گاز در این استان وجود دارد.
آقازاده گفت: گازرسانی به 34 شهر و 977 روستا با خط انتقالی بیش از 10 هزار کیلومتر و 285 هزار انشعاب، برگ زرینی از برنامه های توسعه ای و عمرانی انقلاب شکوهمند اسلامی در استان مرکزی است.
وی بیان کرد: طرح هادی روستای مرزیجران اراک مورد تایید اهالی این روستا نیست و باید در اسرع وقت از سوی اداره کل بنیاد مسکن مورد بازنگری قرار گیرد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: مردم روستای مرزیجران از شرایط شبکه آبرسانی، جاده دسترسی و وجود سگ های ولگرد در محوطه زندگی خود گله مند هستند که باید با تشکیل کارگروهی تخصصی در فرمانداری اراک این مشکلات به صورت کارشناسی بررسی و تا پایان نیمه دوم سال آینده حل شود.
روستای مرزیجران با هفت هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری شمال غرب اراک واقع شده است.
این روستا 46 شهید والامقام در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
795 روستا از یک هزار 250 روستای استان مرکزی از خدمات دهیاری استفاده می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.