به گزارش ایرنا، سردار «کیومرث عزیزی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک افزود: یکهزار و 352 فقره پرونده در خصوص کالای قاچاق در این مدت در استان مرکزی تشکیل شده که تشکیل این پرونده ها نیز با افزایش سه درصدی همراه بوده است.
وی بیان کرد: توقیف 438 دستگاه خودرو حمل کننده کالای قاچاق با افزایش 14 درصدی، دستگیری یکهزار و 201 نفر در این حوزه با افزایش 22 درصدی و کشف 316 هزار و 774 پاکت سیگار قاچاق با افزایش کشف 344 درصدی از دیگر توفیقات در حوزه کشف قاچاق کالا است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: حوادث رانندگی درون و برون شهری منجر به فوت این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل 11 درصد افزایش یافته است.
سردار عزیزی اظهار داشت: در این مدت 88 نفر در حوادث رانندگی درون شهری و 454 نفر در حوادث رانندگی برون شهری جان خود را از دست داده اند.
وی بیان کرد: همه تلاش ها در پلیس راه و راهور این استان برای کاهش تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی به ویژه در ایام نوروز به کار گرفته شده و موفقیت بیشتر در این حوزه در گرو توجه ویژه رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: نسبت کشف سرقت به وقوع آن در یکسال اخیر، 63 درصد است.
سردار عزیزی اظهار داشت: 92 فقره نزاع دسته جمعی از ابتدای امسال تاکنون در این استان به وقوع پیوسته که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه که 138 مورد بوده، 33 درصد کاهش یافته و وقوع نزاع فردی نیز در این مدت با کاهش یک درصدی همراه بوده است.
وی بیان کرد: 6 تن و 345 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان مرکزی کشف و ضبط شده و در این مدت 16 هزار و 658 معتاد و خرده فروش و 314 قاچاقچی دستگیر شده اند و 27 باند تهیه و توزیع موادمخدر نیز منهدم شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: یک هزار و 652 معتاد دستگیر شده در سال جاری نیز با هماهنگی های صورت گرفته به مراکز ترک اعتیاد معرفی شده اند.
سردار عزیزی عنوان کرد: در سال جاری وقوعی از آدم ربایی در استان مرکزی گزارش نشده که این مهم نسبت به مدت مشابه قبل که 2 مورد بوده، 100 درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: وقوع قتل در این مدت در استان مرکزی 35 درصد کاهش یافته و کشف جرایم جعل نیز با افزایش 16 درصدی همراه بوده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: یک هزار و 776 فقره کلاهبرداری در سال جاری در این استان به وقوع پیوسته که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل 6 درصد افزایش یافته و می طلبد مردم در موارد مختلف به توصیه های پلیس توجه کنند.
سردار عزیزی اظهار داشت: سردار عزیزی اظهار داشت: 103 نفر از ارازل و اوباش در سال جاری دستگیر شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل 2 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: 522 برخورد با واحدهای صنفی متخلف در این مدت اعمال شده که این برخوردها نسبت به مدت مشابه قبل 31 درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: پلیس تدابیر لازم امنیتی را برای چهارشنبه سوری اندیشیده و انتظار است خانواده ها در این روز نظارت صحیحی بر رفتار فرزندان خود داشته باشند.
سردار عزیزی بیان کرد: پلیس با افرادی که در چهارشنبه سوری موجب سلب آسایش عمومی شوند و یا حرکات پرمخاطره داشته باشند برخورد جدی می کند.
وی تاکید کرد: 496 هزار و 226 عدد مواد محترقه کم خطر و پرخطر و 78 کیلوگرم سرنج و اکلیل در روزهای اخیر در استان مرکزی کشف و ضبط شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: یک هزار و 318 فقره جرایم سایبری در سال جاری در این استان به وقوع پیوسته که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل 84 درصد افزایش یافته است.
سردار عزیزی تصریح کرد: کشف جرایم رایانه ای و سایبری این استان در این مدت، 63 درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: شاخص درصد کشف جرایم رایانه ای به وقوع آن در میانگین کشوری 70 درصد است که این مهم در استان مرکزی 100 درصد است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: این استان در زمینه وقوع جرایم رتبه 13 و در کشف رتبه اول کشور را داراست.
سردار عزیزی اظهار داشت: بیشترین فراوانی وقوع جرایم در استان مرکزی به ترتیب مربوط به برداشت غیر مجاز از حساب افراد، کلاهبرداری رایانه ای و هتک حیثیت و نشر اکاذیب است.
وی افزود: 21 هزار و 9 دستگاه خودرو و 12 هزار و 212 دستگاه موتورسیکلت متخلف در سال جاری در استان مرکزی توقیف شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل به ترتیب سه درصد و 32 درصد کاهش یافته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.