«حسین هاشمی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 600 تن سیب و یک هزار و 200 تن پرتقال به عنوان برای تامین میوه شب عید و تنظیم بازار به استان مرکزی اختصاص یافته که تا کنون تمامی سهمیه سیب و 850 تن پرتقال به استان حمل و ذخیره سازی شده است.
وی ادامه داد: 350 تن پرتقال سهمیه استان مرکزی نیز تا پایان هفته جاری به استان حمل و در انبارها ذخیره سازی می شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی بیان کرد: میوه شب عید امسال نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یافته و از نظر تامین میوه مورد نیاز مردم استان در این ایام مشکلی وجود ندارد.
هاشمی گفت: 54 غرفه برای توزیع میوه شب عید استان مرکزی پیش بینی شده است که 11 غرفه در اراک، پنج غرفه ساوه، چهار غرفه در خمین و بقیه در سایر شهرستان های استان قرار دارد.
وی پیش بینی کرد: توزیع میوه شب تنظیم بازار شب عید از بیست پنجم یا بیست و ششم اسفند آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه ادامه می یابد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی ادامه داد: میوه تنظیم بازار شب عید امسال با 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار با هدف ایجاد تعادل در قیمت و دسترسی آسان شهروندان انجام می شود.
هاشمی گفت: متولی توزیع و تامین میوه شب عید جهاد کشاورزی با همکاری این سازمان و نظارت اداره صنعت معدن تجارت انجام می شود و تصمیمات در خصوص تاریخ، ساعت و نحوه توزیع میوه شب عید از طریق ستاد تنظیم بازار و کمیته راهبردی استان اتخاذ می شود.
استان مرکزی با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.