«محمد حسینی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ملی بخش مهمی از شبکه راه های ارتباطی استان مرکزی است که عملیات اجرایی آن از سال 88 کلید خورده و قرار است تا سال 1400 با اختصاص 400میلیارد ریال اعتبار تکمیل و زیر بار ترافیک برود.
وی توضیح داد: 25 کیلومتر از مجموع 45 کیلومتر گام نخست این طرح تا پایان سال 95 تکمیل شد اما 20 کیلومتر ادامه آن و یک تقاطع روگذر باقی بود که با پیگیری های انجام شده ضمن تسویه بدهی 100 میلیارد ریالی پیمانکاران تقاطع روگذر و مسیر مذکور تکمیل شده است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت توضیح داد: 150 میلیارد ریال برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح و 120 میلیارد ریال برای تکمیل مسیر مرحله اول تخصیص و هزینه شده است.
حسینی خاطرنشان کرد: چهار کیلومتر دیگر از این مسیر در حوزه شهرک صنعتی تا ایبک آباد باقیست که اقدامات اجرایی آن در سال آتی با جدیت دنبال می شود.
وی گفت: در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی و معاون عمرانی استانداری با معاون وزیر راه و شهرسازی در هفته جاری مقرر شد که 45 کیلومتر گام اول این طرح ملی به صورت کامل انجام شود و از نظر علایم ایمنی و فنی آمادگی برای زیر بار ترافیک رفتن را پیدا کند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت عنوان کرد: مطالعات نهایی گام دوم این طرح به طول 35 کیلومتر از فرمهین به خنجین در سال آتی انجام می شود و عملیات اجرایی 10 کیلومتر مسیر نیز کلید می خورد و علاوه بر آن حدود پنج کیلومتر از راه حدفاصل قهاوند، کمیجان نیز آغاز خواهد شد.
حسینی عنوان کرد: پیگیری حل معارض در مسیر ایبک آباد و آهنگران از دیگر برنامه های در دست پیگیری است و مسیر عزیرآباد نیز تا 15 روز آتی بازگشایی می شود.
وی توضیح داد: در لایحه دولت برای سال 98 در خصوص طرح ملی جاده اراک، فرمهین، خنجین، قهاوند و همدان 70 میلیارد ریال پیش بینی شده بود که با پیگیری کمیسیون تلفیق و برنامه مجلس 10 میلیارد ریال به رقم این ردیف اعتباری افزوده شد.
6 هزار و 400کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهارهزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.