سید «علی آقازاده» شامگاه دوشنبه در نخستین همایش استانی صنعت و خدمات سبز استان مرکزی افزود: تعداد روزهای آلوده کلانشهر اراک با تلاش تولید کنندگان و صنعتگران استان از 68 روز به 48 روز کاهش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین تعداد روزهای آلوده کلانشهر اراک سال گذشته نیز نسبت به سال قبل از آن حدود 30 درصد کاهش یافته است.
استاندار مرکزی یاد آور شد: براساس ارزیابی های انجام شده 105 روز از روزهای کلانشهر اراک در سال 95 آلوده بوده است.
آقازاده گفت: اکنون 50 درصد صنایع بزرگ استان مرکزی که زمانی منشا آلودگی بودند بر اساس گواهی منابع قانونی کشور اصلاح و به صنعت سبز تبدیل شده اند.
وی ادامه داد: 50 درصد انرژی مورد نیاز نیروگاه شازند پنج سال گذشته از مازوت تامین می شد که اکنون در دولت تدبیر و امید 98 درصد انرژی مورد نیاز این صنعت از گاز طبیعی تامین می شود.
استاندار مرکزی یاد آور شد: 700 دیگ قدیمی ایرالکو در طول دولت تدبیر و امید استاندارد سازی و با دیگ های جدید جایگزین شده است.
آقازاده افزود: کاهش روزهای آلوده استان مرکزی و شهر اراک با تلاش بهره برداران و تولیدکنندگان محقق شده و همه مسئولان و رسانه های استان وظیفه دارند با تغییر نگاه در بین مردم استان و کشور شهرستان اراک را به مقصدی برای گردشگران و سرمایه گذاران تبدیل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نیاز است تولیدکنندگان و مسئولان استان مرکزی با انرژی بیشتر و بهره گیری از ظرفیت های استان در راستای رفع مشکلات معیشتی و دغدغه های مردم تلاش کرده و در شرایطی که فروش نفت با مشکل مواجه شده با حمایت از بخش خصوصی زمینه صادرات محصولات را بیش از پیش فراهم کنند.
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی نیز در این آیین گفت: تعداد روزهای آلوده کلانشهر اراک با 23 درصد کاهش از 67 روز در سال گذشته به 48 روز در سال جاری رسیده است.
رضا میرزایی افزود: استان مرکزی تنها استانی است که در جایگاه‌های سوخت شهری و روستایی آن سوخت پاک توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: شاخص های آلایندگی هوا در استان مرکزی نسبت به سال های گذشته متفاوت شده و امروز آلاینده های هوای این استان تنها ذرات کمتر از 2 و نیم میکرون بوده و علت اصلی آن دود اگزوز خودروها و گرد و غبار است.
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: یک هزار تن باطله شرکت معدنی شرکت املاح امسال و 650 تن سال گذشته به تالاب میقان بازگردانده شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در مدت چهار سال آینده تمام پسماند حاصل از فعالیت 16 ساله این شرکت به چاله‌ها باز گردانده می شود.
میرزایی ادامه داد: 20 سامانه فاضلاب امسال در واحدهای صنعتی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به بهره ‌برداری رسید که سهم عمده ای بر بهبود وضعیت منابع آبی استان داشته است.
وی خاطرنشان کرد: روزانه حدود 12هزار مترمکعب پساب فاصلاب صنعتی وارد منابع آبی استان مرکزی می‌شد که امسال شهر صنعتی کاوه فرآیند قابل قبولی داشت.
در پایان این آیین از 11 شرکت صنعت و خدمات سبز استان مرکزی تجلیل شد.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادرتخصصی است که بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی دارد.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.