به گزارش ایرنا، «غلامرضا فتح آبادی» روز دوشنبه در نشست با تشکل ها و سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در اراک افزود: اراک با 57 سازمان مردم نهاد بیشترین شمار سمن های استان مرکزی را دارد و شهرستان های خمین و ساوه نیز در رتبه های بعدی هستند.
وی بیان کرد: 37 درصد سمن های استان در حوزه اجتماعی، 18 درصد در بخش خیریه، 10 درصد فرهنگی، هفت درصد در حوزه سلامت، 6 درصد در بخش محیط زیست و بقیه نیز در بخش های مختلف فرهنگی و مذهبی فعالیت می کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در این استان به ازای هر سه هزار و 570 نفر یک سازمان مردم نهاد وجود دارد در صورتی که در سطح ملی این شاخص به ازای هر چهار هزار و 210 نفر یک سازمان مردم نهاد است استان مرکزی در این خصوص از میانگین کشوری بالاتر است.
فتح آبادی بیان کرد: آشتیان با یک سمن به ازای هر یکهزار و 258 نفر جمعیت بالاترین و شازند به ازای هر 13 هزار نفر یک سمن کمترین تشکل ها را دارد.
وی گفت: 31 سازمان مردم نهاد از سال 1392 تاکنون سالانه در استان مرکزی ایجاد شده است و قبل از آن نیز بیشتر سازمان های مردم نهاد استان در بخش های خیریه و سلامت فعالیت داشتند که اکنون در تمام بخش های اجتماعی و فرهنگی از جمله گردشگری، و کارآفرینی فعالیت می کنند.
فتح آبادی گفت: 35 درصد مدیرعامل های سازمان های مردم نهاد در استان مرکزی زن هستند و سالانه حدود سه درصد به این قشر اضافه می شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی افزود: تمامی مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی از سوی سازمان های مردم نهاد مدیریت می شوند و این تشکل ها در ارایه خدمات اجتماعی از بخش دولتی سبقت گرفته اند.
فتح آبادی بیان کرد: بیش از 10 هزار نفر به طور مستقیم و 100 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این استان از سوی سازمان های مردم نهاد خدمات دریافت می کنند.
وی گفت: نوع فعالیت سمن ها در شهرستان ها متفاوت است و به عنوان مثال اغلب سمن های شهرستان دلیجان در بخش خیریه خدمات رسانی می کنند و آشتیان در بخش حمایت از معلولان فعال هستند.
فتح آبادی افزود: سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در بخش سلامت نسبت به دیگر نقاط کشور فعالیت های گسترده تری دارند و بیش از سه هزار بیمار ام اسی از سوی انجمن حمایت از بیماران ام اس استان حمایت می شوند و این انجمن چندین جایزه بین الملل دریافت کرده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3017/3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.