«مجید موذونی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 454 هکتار از وسعت کلانشهر اراک سکونتگاه غیررسمی است که بیشتر این مناطق با کاربری های غیرمسکونی، بدون مجوز شهرداری و رعایت اصول شهرسازی ایجاد شده و در این مناطق مدرسه، فضاهای فرهنگی و ورزشی نیز یا وجود ندارد و یا در حد ناچیز است.
وی توضیح داد: 23 درصد از جمعیت 600 هزار نفری کلانشهر اراک در محله های حاشیه ای سکونت دارند.
معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: در کل استان یکهزار و 900 هکتار بافت فرسوده و ناهمگون شهری و 712 هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که عمده سکونتگاه های غیرسمی در اراک و ساوه و بافت های فرسوده در اراک، دلیجان، محلات، آشتیان، غرق آباد، مامونیه و پرندک وجود دارد.
موذونی اظهار داشت: 125 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 414 هزاری استان معادل 13 درصد جمعیت این خطه ساکن محله های حاشیه ای و فرسوده هستند که توجه به استحکام سازه های ساختمانی و بهبود خدمات برای آنان در قالب برنامه بازآفرینی شهری از اولویت های مدیران دولت تدبیر و امید است.
وی توضیح داد: از 35 محله هدف حاشیه ای و فرسوده که در قالب برنامه بازآفرینی شهری باید تا سال 1400 ساماندهی شود در 2 سال اخیر برنامه های بهبود منظر و خدمات رفاهی و اجتماعی در هفت محله دنبال شده است.
معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی توضیح داد: با توجه به اینکه ستادهای بازآفرینی مسئولیت و نقش بهسازی، نوسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری را در محله های هدف برعهده دارند باید در این راستا بیش از پیش فعال شوند.
استان مرکزی با 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.