«احسان آخانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح احیای قنوات منطقه سنجان، فیجان و کرهرود در اراک برای نخستین با هدف تعامل هرچه بیشتر بخش دولتی و مردم برای نخستین بار در سطح کشور انجام و اجرای این طرح افزایش آب دهی قنات ها در این منطقه را به همراه داشت.
وی ادامه داد: در این طرح اقدام های فنی مهندسی، لایروبی، مرمت قنوات، اجرای کانال گذاری و اصلاح کانال ها همزمان با اقدام های اجتماعی و مشارکت مردم انجام شد که نقش مهمی در مدیریت آب منطقه به همراه داشت.
چهره منتخب آب کشور و فعال محیط زیست استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این طرح به مدت سه سال گذشته آب قنات ها منطقه سنجان، فیجان و کرهرود در ماه های غیر زراعی در رودخانه کرهرود رها سازی شد که این مهم افزایش آب تالاب میقان اراک و دشت این شهرستان را به همراه داشت.
وی ادامه داد: رهاسازی آب قنات ها در فصول غیر زراعی در رودخانه های کشور برای نخستین بار در سطح کشور در شهرستان اراک انجام شده است.
چهره منتخب آب کشور خاطر نشان کرد: داوری این طرح در اتاق بازرگانی ایران از جمله مهمترین عوامل معرفی این جانب به عنوان چهره برتر آب کشور در روز ملی آب بوده است.
«احسان آخانی سنجانی»، «عزت الله آمره ای»، «محمدحسین قاسمی» از استان مرکزی در چهارمین سالگرد روز ملی آب که سیزدهم اسفند ماه امسال با شعار ملی 'نجات آب، ضرورت ملی، رسالت جهانی' توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت مدیریت منابع آب ایران، معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون ملی یونسکو و شبکه سمن‌های محیط زیستی و منابع طبیعی کشور برگزار شد جز منتخبین چهره های آب کشور قرار گرفتند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.