به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز سه شنبه در نشست با مدیران کل دستگاه های اجرایی، معاونان و مسئولان حراست ادارات استان مرکزی در سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) افزود: تحقق سهم درآمد های مالیاتی این استان در سال جاری نسبت به میانگین کشوری این رقم بیشتر است.
وی ادامه داد: تحقق سهم درآمدهای مالیاتی استان مرکزی و رشد این درآمدها نسبت به میانگین کشوری در سایه تعامل تیم اقتصادی استان با فعالان و واحدهای تولیدی حاصل شده است.
استاندار مرکزی بیان کرد: واحدهای اقتصادی و تولیدی استان مرکزی با وجود همه مشکلات و تحریم های ظالمانه دشمنان علیه کشور از نظر تولید و درآمدهای اقتصادی در سال جاری نسبت به پارسال از وضعیت بهتری برخوردار بودند که این مهم با تدبیر جمعی حاصل شده است.
آقازاده از افزایش 2 برابری سهم درآمدهای مالیاتی استان مرکزی در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: سهم درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری حدود 10 تا 15 درصد بود که این رقم در سال آتی به 22 درصد افزایش یافته است.
وی یاد آور شد: با وجود افزایش 10 تا 12 درصدی سهم درآمدهای مالیاتی استان مرکزی در سال جاری نسبت به پارسال به دلیل مشکلات اقتصادی و همکاری تیم اقتصادی استان با تولیدکنندگان، درصد اخذ مالیات همانند سال گذشته است.
استاندار مرکزی افزود: با توجه به افزایش سهم درآمدهای مالیاتی استان در سال آینده و وجود تحریم های ظالمانه دشمنان علیه کشور نیاز است با تلاش دستگاه های اجرایی، واحدهای تولیدی با کمترین مشکل بتوانند به فعالیت های اقتصادی ادامه دهند.
آقازاده عدم شناسایی فعالان اقتصادی بزرگ و دانه درشت را از جمله نقاط ضعف دستگاه های اجرایی دانست و افزود: شناسایی 100 درصدی این افراد نقش مهمی در تحقق سهم 38 درصدی سهم مالیات از مجموع درآمدهای دولت دارد که سالانه توسط مجلس تصویب می شود.
وی خاطر نشان کرد: شناسایی دانه درشت های اقتصادی تحقق 60 درصدی سهم مالیات از مجموع بودجه کشور را به همراه داشته و این مهم رونق در فعالیت های عمرانی و فرهنگی در کشور و استان را نیز رقم می زند.
استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی افزود: امید است با تعامل بخش خصوصی و دولت گام های توسعه اقتصادی در استان مرکزی مستحکم تر شود.
مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مالیات از جمله عوامل تامین مالی پایدار دولت و افزایش عدالت اجتماعی در جامعه است.
«عباس مزیکی» افزود: با اخذ مالیات علاوه بر تامین مخارج دولت، مردم می توانند به صورت مستقیم در آبادانی و عمرانی شهرهای خود نیز سهیم باشند.
وی ادامه داد: 380 میلیارد تومان عوارض امسال به شهرداری های استان مرکزی پرداخت شد که این رقم سال گذشته 270 میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی خاطر نشان کرد: علاوه بر افزایش درآمدهای دولت از محل مالیات در استان و کاهش معوقات، بخشودگی مالیاتی در سال جاری نسبت به سال گذشته 131 درصد در استان افزایش یافته است.
مزیکی گفت: استان مرکزی در زمینه کاهش معوقات مالیاتی رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
استان مرکزی با مساحت 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
مزیکی ادامه داد: شفافیت در محیط های اقتصادی از فرار مالیاتی می کاهد و در مقابل کتمان مالیات گامی مستحکم است که این امر باید نهادینه شود.
وی افزود: پراکندگی قانون برای مقابله با فرار مالیاتی از جمله تنگناهایی است که در بحث شفافیت اقتصادی مطرح است.
این همایش به همت اداره کل حراست استان مرکزی،استانداری و اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است.
بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت دارد.
این استان با موقعیت­های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب­های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌‌های خارجی 1334) همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.