به گزارش ایرنا، دکتر« مریم السادات شجاعی» روز چهارشنبه در نشست شورای سالمندی این شهرستان افزود: 43 هزار میانسال در سن 30 تا 60 سال و 18 هزار سالمند از سن 60 سال به بالا در خمین شناسایی شده است.
وی ادامه داد: 100 هزار نفر از جمعیت شهرستان در سامانه سیب به منظور تشکیل پرونده الکترونیکی و ارائه خدمات مراقبتی ثبت نام شدند.
معاون فنی دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: خدمات نوین سلامت شامل آموزش خود مراقبتی و معاینه رایگان امسال به 26 هزار میانسال و سالمند این شهرستان ارائه شده است.
دکتر شجاعی با اشاره به اینکه بیماری های غیر واگیر همچون فشار خون شایع ترین بیماری افراد میانسال تا سالمند است، افزود: در برنامه های آموزش خود مراقبتی رژیم غذایی مناسب و چگونگی پیشگیری و مقابله با این بیماری ها آموزش داده می شود.
وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان به سمت سالمندی پیش می رود، گفت: ساخت کانون سالمندان با هدف حضور فعال در جامعه و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در شهرستان ضروری است.
معاون فنی دانشکده علوم پزشکی خمین تاکید کرد: اجرای طرح غربالگری سرطان دستگاه گوارش در مردان و سرطان سینه و دهانه رحم در زنان از اقدامات مهم وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی برای سلامت مردان و زنان میانسال و سالمند است.
رئیس بهزیستی خمین نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی برای قشر سالمند باید از دوره جوانی آغاز شود تا با مطالعه های میان نسلی بتوان نیازهای دوره سالمندی را شناسایی کرد.
« اسماعیل خانجانی» افزود: تاکید بر نقش اجتماعی سالمندان و استفاده از تجربه های آنها در تمام امور احساس مفید بودن را در این قشر افزایش می دهد.
خمین در جنوب استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد.
9930/7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.