سارق سایبری که از حساب 197 کاربر فضای مجازی در حدود 200 میلیون ریال برداشت غیرمجاز انجام داده بود، در تحقیقات پلیس فتای استان مرکزی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سارق سایبری که در پوشش ربات "همدم یاب" و با طراحی سایت جعلی فیشینگ از حساب 197 کاربر فضای مجازی در حدود 200 میلیون ریال برداشت غیرمجاز انجام داده بود، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

 سرهنگ احسان آنقی گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت 10 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به وسیله فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس در این پرونده اضافه کرد: در بررسی محتوای فعالیت های این فرد در فضای مجازی، مشخص شد، این فرد مدتی پیش از یک ربات تحت عنوان همدم یاب در یکی از شبکه های اجتماعی استفاده کرده است و بعد از وارد کردن اطلاعات حساب خود در یک درگاه جعلی بانکی، مورد دستبرد یک سارق سایبری قرار گرفته است.

این مقام انتظامی با بیان تحقیقات شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا در شناسایی و دستگیری این سارق سایبری تصریح کرد: در تکمیل تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم اصلی این پرونده در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و بلافاصله با کسب نیابت قضایی، در عملیات پلیس دستگیر و به شهرستان اراک منتقل شد.

سرهنگ آنقی گفت: با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده در مراحل رسیدگی به این پرونده، متهم به جمع آوری اطلاعات حساب بانکی 197 نفر و برداشت 200 میلیون ریال از حساب‌های بانکی آنان اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه به شهروندان هشدار داد، که در هنگام درج اطلاعات حساب و کارت‌های بانکی خود، به آدرس اینترنتی یا url دقت کرده و بهتر است که آدرس اینترنتی درگاه بانکی را از خود بانک دریافت کنند.

وی بیان داشت: در هیچ کدام از شبکه‌های اجتماعی از جمله کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و تبلیغات با عناوین فروش محصولات و شارژ با قیمت پایین و این قبیل موضوعات تبلیغاتی دروغین، بستری برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب‌های شهروندان است.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.