«حسین بختیاری» روز دوشنبه در حاشیه چهارمین همایش دهیاران شهرستان اراک در گفت و گو با ایرنا، افزود: دهیاران نماینده ارشد مدیریت دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی هستند که باید با حساسیت و جدیت برنامه اشتغال، عمران و آبادانی را در مناطق روشتایی پی بگیرند.
وی اظهار داشت: با توجه به تنگناهای موجود اقتصادی کشور، تقویت مشارکت مردم در پیشبرد اهداف توسعه ای مناطق روستایی با نظارت دهیاری ها از اولویت های کار در این مناطق محسوب می شود.
فرماندار اراک گفت: دهیاران بازوی پرتوان دولت در روستاها هستند و همراهی پررنگ مسئولان با مدیریت روستایی امری ضروری است.
بختیاری افزود: دهیاران باید در اولویت گذاری عوامل توسعه ای در روستا ها با مطالعه عمل کرده و در هماهنگی و برنامه ریزی بودجه ای و توسعه ای این مناطق با درایت عمل کنند.
وی بیان کرد: گسترش اشتغال پایدار، افزایش تولید در حوزه کشاورزی، توزیع مناسب امکانات در روستاها و جلوگیری از مهاجرت و بسط بسترهای کسب و کار نوین و گردشگری با هدف ماندگاری جمعیت روستایی از موضوعاتی است که دولت تدبیر و امور در حوزه روستایی بر آن تاکید ویژه دارد و دهیاران باید تمام تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.
فرماندار اراک گفت: دهیاران به عنوان مدیر بحران هر روستا همراه با اعضای شوراهای اسلامی باید از آمادگی لازم برخوردار باشند و زنجیره راهبردهای هدفمند در سه بخش پیش، حین و پس از بحران را با جدیت تکمیل و تقویت کنند.
وی با تاکید بر اینکه دهیاران خط مقدم رسیدگی به روستاها هستند، اظهار کرد: برگزاری نشست هایی مربوط به مدیریت بحران در راستای یادآوری قوانین و دستورالعمل ها، راهکاری مهم است که باید به آن توجه ویژه شود.
793 روستا از یکهزار و 639 روستای استان مرکزی دارای دهیاری است.
شهرستان اراک دارای سه بخش مرکزی، ساروق و معصومیه است و در این شهرستان بیش از 600 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
یکهزار و 639 روستا در استان مرکزی وجود دارد که 429 روستا خالی از سکنه است و 792 روستا نیز از خدمات دهیاری استفاده می کنند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.